För tidig pubertet? 7.5 år
Hej,
hoppas att det finns någon jag kan bolla lite tankar med. Misstänker att min dotter ev är i/kan hamna i sk för tidig pubertet. Hon har luktat lite vuxensvett från och till (ibland gör hon det ibland inte om hon inte använt deo. Hon kan glömma deo en vecka och luktar ingenting, duschar varannan dag. Andra dagar luktar hon, ofta om hon varit nervös eller väldigt varm), hon har inte direkt utvecklat bröst men tycker är själva vårtgården är lite större å det senaste men fortfarande platt. Nu sa hon idag att hon ?har lite hår på snippan?. Jag har inte sett något hår men jag har inte stirrat på nära håll såklart så jag gissar att det då är ytterst lite. Hon är lite mer än 7.5 år, fyller 8 i januari. Det jag undrar är om jag bör söka vård? Hur pratar man med henne om detta utan att hon ska känna att det är något fel på henne? Och bör jag försöka undersöka om det finns tydliga tecken ex hår på snippan? Känns ju jättekonstigt att be att få titta. Någon i liknande sist? Hon har alltid varit + 2 på kurvan på både längd och vikt. Hon är ingen tunnis men inte direkt rund heller, platt mage och inget ?löst fett?.