Anonym (Förklara?) skrev 2025-09-25 21:36:30 följande:
Ok då förstår jag bättre. Hon är alltså extremt känslig men tänker hon att någon annan skulle vara inte så klumpig då? Det låter ju som att du ansträngt dig och om hon inte vill ens med olika sovplatser så känns det som att hon skyller på detta?vad gör att du inte tror att hon har någon annan? Just det med hur hon ska fixa gården pekar ju mot det, eller har hon tänkt sälja? Vilken mardröm du verkar hamnat i!
Nej så är det ju, inte bara jag som lyckas trigga igång skadan. Det händer saker på jobbet, i vardagen, hemma m.m utan min närvaro med.
Bara vad jag tror, vi har aldrig ljugit något för varandra.
felicityporter skrev 2025-09-25 21:47:49 följande:
Något känns lurt här, antingen ljuger du eller hon. Men att du skulle göra så mot henne i sömnen låter extremt osannolikt och hennes starka reaktion låter överdriven och att hon vill ha ut dig på 2 veckor är ju helt sinnessjukt och inget du behöver bry dig om. Du har köpt in dig i gården och har rätt till din del - avsäg dig inte den vad du än gör!
Hur fan ska hon sköta en gård helt själv om hon är så jävla skör? Det är ju ett supersvårt jobb! Nej, jag tror precis som någon annan att hon redan hittat en annan man och vill ha dig ut ur bilden så snabbt och smidigt som möjligt. Jag tror hon fabricerat historien om våldet som skedde i sömnen just för att ge dig skuldkänslor och eftersom hon vet att du är snäll och kanske till och med kan tänka avsäga dig din rätt till din del i gården. För allt i världen - gör inte detta! Snälla, du kommer ångra dig bittert. Det är skillnad på att vara snäll och att vara dumsnäll.
Ja det är en jättemärklig surrealistisk känsla just nu.
Min största vilja är ju att inte gå isär men jag är rädd att detta är inget jag kan ändra utgången på.
Nej jag vet inte hur det ska gå till, kan inte se henne slita med gräsklippning, snöplogning och samtidigt ta hand om hästarna + byggnader. Jag som är frisk och stark har det jobbigt med alla sysslor.
Avsäga mig min del utan att bli utköpt kommer jag inte göra. Vi har bra papper skrivet på köp m.m, testamente osv så den delen ska inte vara några problem om det blir så illa.
Orkat sova några timmar, men det är inte kul när man vaknar till. Mår piss. Som du nämmer, har jag en hemsk skuldkänsla över något jag själv inte varit med och upplevt. Om det är påhittat eller faktiskt är så, jag vet verkligen inte. Om meningen var att få mig känna skuld, ja då har det verkligen lyckats.
Hon var precis här nu på morgonen och gjorde lite hästsysslor hörde jag. Vännen hon bor hos verkar följa med när hon är förbi. Dom var även här igår kväll, sambon var upp till sin garderob så vi sa några få ord men det var svårdiskuterat, uppenbart att hon inte ville prata med mig.
Hade verkligen behövt prata med henne ensam i lugn och ro, om hon ens går med på det.
Säkert rörig flummig text, mina känslor är kaos just nu.