• Anonym (B)

Bära 22kg

Har beställt ett en grej som väger 22kg. Den lämnas vid porten. Jag har hiss men bor längst bort i korridoren så blir en bit att bära. Måste bära den själv. 

Funderar på om 500kr extra i fraktavgift är befogat för inbärning. Eller om jag klarar att bära den själv. 

Paketet är troligen ganska högt och smalt. (Är ett löpband). 

Låter det görbart att bära ensam? 

Är en normalstark kvinna 

• Svar på tråden Bära 22kg
  • Anonym (Sofia)

Du fick massa bra tips i din tidigare tråd. Där antog du i och för sig att det skulle väga 18 kg, men samma svar gäller nog även för 22 kg. 

• Deacon

Har du problem att bära 22 kg själv så ta hjälp av en kompis... eller låna någon barnvagn (bara underdelen), skateboard eller annat så kan du rulla paketet hem till dig.... eller fråga en granne om hjälp.

• Anonym (..)

Varför i hela friden behöver du starta en ny tråd? Det är 4kg till, du bör klara att ställa paketet på golvet och liksom putta fram den, det kanske råkar komma ut en granne som hjälper dig med sista biten, en 5 åring väger väl typ 20kg och det orkar du väl med en liten bit?

• Anonym (Balkongodlaren)

Det är ungefär lika tungt som en 50-literssäck med jord, och sådana har jag burit uppför tre trappor många gånger. Så det borde inte vara några problem att släpa lådan genom korridoren.

Svar på tråden Bära 22kg