• RainbowFamilyDreams

Vilken vecka är jag i?! Förvirrad . FET / IVF ? Tacksam för svar

Hej! Hur räknar man graviditetsveckor vid FET efter IVF behandling?

Jag hade första dagen i senaste mensen den 18 augusti v..34,  omslag på ägglossning den 2 september v.35,, återföring den 8 september (en måndag i v. 37).

Idag är det fredagen den 26 september v.39. Hur räknar man? Frågade barnmorskan men hon var inte heller helt säker eftersom kliniken kanske ser annorlunda på det hela. 

• Svar på tråden Vilken vecka är jag i?! Förvirrad . FET / IVF ? Tacksam för svar
  • RainbowFamilyDreams

Tack för länkarna :). Har läst på Nordic IVF innan men blir inte klokare.. ser mest info om beräknad BF?

RainbowFamilyDreams skrev 2025-09-26 10:08:14 följande:
    Vilken vecka är jag i?! Förvirrad . FET / IVF ? Tacksam för svar

Hej! Hur räknar man graviditetsveckor vid FET efter IVF behandling?

Jag hade första dagen i senaste mensen den 18 augusti v..34,  omslag på ägglossning den 2 september v.35,, återföring den 8 september (en måndag i v. 37).

Idag är det fredagen den 26 september v.39. Hur räknar man? Frågade barnmorskan men hon var inte heller helt säker eftersom kliniken kanske ser annorlunda på det hela. 

• RainbowFamilyDreams

Tack du också! Det stämmer bra med vad barnmorskan sa också :)

Anonym (Jj) skrev 2025-09-26 17:00:05 följande:

På insättningsdagen är man i 2+0 plus antal dagar embryot är (alltså 2+5 med ett femdagars) Mensen är irrelevant vid ivf. 

om du gjorde insättning 8 sep med ett femdagars du i 5+2 idag. 

här kan du skriva in dina datum och beräkna: https://www.whattoexpect.com/due-date-calculator/result/may-27/?source=ivf

f
    inns massor om du googlar på due date calculator ivf.

Svar på tråden Vilken vecka är jag i?! Förvirrad . FET / IVF ? Tacksam för svar