• Anonym (s99)

Mitt första inlägg på 10 år

Hej, jag känner att jag behöver skriva av mig lite och få höra ifall andra känner igen sig. 

Jag är en kille på 26 år och tycker det känns svårt i vissa sociala sammanhang, framför allt i grupp. Jag ser mig själv som en social person med rätt folk i rätt miljö men som att jag blir en helt annan typ av person när jag hamnar i en grupp med människor under vissa förutsättningar. Jag tycker det är jobbigare att ta för mig och prata i lunchrummet med mina kollegor, eller prata i öppet kontorslandskap där andra hör vad jag säger än vad jag tycker det är att gå på en dejt med en helt ny människa tex. Det sätter väl fingret ganska bra på vilka situationer som är svårare ån andra.

Jag upplever att många andra runtomkring mig är bra på att faktiskt bjuda in mig till samtal osv men att jag pga min emotionella otillgänglighet blir utanför ändå. 

Är det någon som känner igen sig i detta? Har ni några tips? Känner att det tar all energi att sitta på ett jobb där jag inte känner att jag kan va mig själv.

• Svar på tråden Mitt första inlägg på 10 år
  • Anonym (Anonym)

Första inlägget på 10 år? Grattis välkommen tillbaks. 

TS

Oroa dig inte du är bara ung och dum. När du blir äldre så struntar du i struntsaker som tar all din uppmärksamhet så du kan slappna av. Du behöver bara ge det tid tills du inte längre orkar bry dig. 

Du påminner om mig när jag gick på gymnasiet, jag vågade inte prata men nu struntar jag i  sånt och pratar hur mycket jag orkar.

MVH

• Anonym (Roller)

Det handlar om att vi spelar olika roller. Det är svårt för de allra flesta att vara sig själv fullt ut i precis alla sammanhang. Det har med gruppdynamiken att göra bl.a. Du har lättare att prata med vissa människor än med andra. För många är det svårt att vara social och prata bland människor som är reserverade och lite slutna. Eller som bara har en annan sorts samtalsjargong än man själv.

• Anonym (Samma)

Med rätt människor jag känner mig bekväm med. Är jag hur social som helst. Men när jag blir obekväm då blir jag knäpp tyst. Och jag va extremt blyg i skolan så det är något jag tycker är så jobbigt när jag hamnar i sånna situationer o jag närmar mig snart 50

Svar på tråden Mitt första inlägg på 10 år