• Jultomten

Blev du gravid av ivf?

Jag undrar, ni som är oförklarligt barnlösa och som tillslut gjorde ivf, blev ni gravida (och att de resulterade i ett barn) och i så fall på hur många insättningsförsök?

• Svar på tråden Blev du gravid av ivf?
  • Anonym (Ellzi)

2 Äggplock och 1 insättning efter vardera plock, fick aldrig något till frysen. Har blivit gravid naturligt efter Ivf och känner 2 till som varit med om samma 👍🏼

• Jassan123

1 äggplock . 2 insättningar.  Har 2 blastocyst kvar i frysen
    Första insättningen blev jag gravid men fick missfall I vecka 8.
    Andra insättningen -  gravid och är nu i vecka 19 , så förhoppningsvis så kommer det en liten i början av Mars 🤗

• Anonym (Ja!)

Gjorde första äggplocket nu i april. Det tog sig och är nu gravid i vecka 28 🥰 

• Sola13

Jag gjorde fyra äggplock och  totalt fem insättningar. Har en fin liten son nu ❤️

• Anonym (Första)

Ett äggplock, blev gravid efter första insättningen. Fick 6 ägg till frysen och 2 år senare när vi började prata om att sätta in ett till så blev jag gravid naturligt på andra försöket. Nu gravid med tredje barnet, också naturligt, på första försöket, nu i vecka 16. Däremellan 3 missfall också efter naturliga graviditeter mellan nu och IVF 2020. Var barnlös i 1,5 år innan IVF och sen efter har det gått fort, min kropp verkade bara behöva bli visad hur man gör...

• Anonym (Jag!)

Jag jar blivit gravid 2 gånger efter ivf. första blev ett Ma i v 8. andra gå gen blev det vår ettåring. Så ge inte upp även om det känns hopplöst 

• Anonym (Jag!)
    Jultomten skrev 2025-10-07 13:29:48 följande:

Hur tyckte ni äggplock kändes? Fick ni lugnande/bedövning?

Hemskt. Svimmade, men jag har nålskräck sp att få en sticksticka instucken var ju inte drömmen direkt
  • Anonym (Ja!)

Jag fick lugnade tablett innan och sen morfin in i blodet vid uttaget. Jag tyckte inte det gjorde ont. Var mest en obehaglig upplevelse. Hade inte så många äggblåsor så de höll inte på så länge med mig. 

Jag rekommenderar verkligen att be om att få lugnande innan!! Det gjorde verkligen susen för mig 🙂
  • Anonym (Första)

Jag fick också morfin, så var ju lite "hög" pch det tog väl bort det värsta. Men visst känns det, för mig stack det till på samma sätt som när de tar blod i armen men liksom på insidan... De sticker ju ändå en nål igenom väggen där inne och suger ut äggen. Låter värre än vad det är nu när jag skriver det... Men det gick ju rätt fort och jag hade en sköterska som stod bredvid och reglerade morfinet när jag behövde och klappade min arm. Jag sambon i andra handen. Läkaren förklarade också tydligt alla steg hon gjorde och så tror jag de hade en skärm bredvid som filmade äggen när de kom ut, eller om de visade dem i efterhand. Rätt coolt. Var ju ett öppet fönster in till labbet bredvid så hon där inne tog emot äggen direkt och befruktade dem. Så det hände saker hela tiden. När det var klart så var det som alla känslor kom på en gång - lättnad - oro - glädje - det liksom bara svämmade över och jag började gråta där på britsen. Jag hörde hur hon som var i rummet före mig också grät när hon gick ut. De sa att det är rätt vanligt.
Svar på tråden Blev du gravid av ivf?