• Magnus800

Oklar viktnedgång

Jag är en man som är snart 49 år gammal. Jag har en hjärtsjukdom, alltså det som kallas hjärtsvikt, med lätt sänkt pumpförmåga  Och läkaren säger att det är hyfsat ok, och kan inte förklara viktnedgången. Jag är 187 cm lång och väger nu bara 81 kg. Jag har problem med viktnedgång som har uppkommit ganska hastigt under maj månad i år. Jag vägde förut 88 kg, ibland till och med lite mer. Under maj månad till juli har jag gått ner till 81,5 kg. Redan i slutet av juni vägde jag 81,5 kg. Jag har gjort massor av undersökningar på vårdcentralen. Blodstatus, elektrolyter, levervärden, njurvärden, Albumin, sänka, elfores. Allting kom tillbaka normalt. Även tyroidéprover sa att de kan påverka, och de var normala. Sen skickade de mig på CT-BUK med ett kontrastmedel, och den kom också utan märkning. Jag fattar inte varför den här snabba viktnedgången. Om man pratar om mediciner, så jag har mediciner för hjärtat, men de har jag haft länge. Grejen var att jag slutade träna förra året, på grund av att hjärtat försämrades. Men sen när funktionen stabiliserades igen så började jag träna i maj i år. Det enda sambandet som jag kan komma på är att viktnedgången kom precis när jag började träna i maj. Men jag äter som vanligt, ev lite mer. Trots detta känner jag förlorar muskelmassa. Jag tycker att jag har normal appetit. Men ändå väldigt känsligt för viktnedgången, så jag tappar väldigt lätt vikt. Jag kan inte påstå att jag är tjock från början, men jag har varit smal i många år. Men den här vikten  på 88-88,5 har jag haft i drygt tio år, så stabilt. Har ni några tankar är jad så tacksam, trevlig helg på er🌹

Svar på tråden Oklar viktnedgång