• Just Precis

💔💔💔

Bästa TS, vad som är en del av en diagnos och vad som är personlighet är förstås en glidande skala men att vara väldigt svartvit i sina resonemang, bestämd och känna väldigt starkt är ju typiskt för dina diagnoser.

- Du uttalar dig väldigt bergsäkert om killar som en dag är din livs kärlek och kort därefter helt koko.

- Du utvecklar väldigt starka känslor baserat på väldigt kort (ja, vad du än hävdar!) kontakt.

- Du blir väldigt upprörd när du här får svar på din fråga som du inte håller med om, och hävdar tom att folk är otrevliga (det stämmer inte, de har varit raka bara vilket är det enda schyssta).

- Du tar inte in de svar du får i tråden trots att 100 procent (FL-rekord?!) säger samma sak: du behöver försöka gå vidare och du kommer att komma över det.

Nej, jag känner inte dig och har inte läst dina tidigare trådar men ditt beteende i den här tråden SKRIKER NPF. Några av mina favoritpersoner har NPF-diagnoser och det är inget dåligt när man lär sig att känna igen sina NPF-beteenden och ta hjälp med dem om det behövs. Ta hjälp, det är du värd!

• Just Precis

Förlåt nu TS men jag förstår inte riktigt, kanske missat en sväng i tråden men vill du:

A. Bli ihop med den här killen för att han är fantastisk och ditt livs kärlek 

eller 

B. Varna tjejen han nu exklusivt dejtar för att han är ett svin

?

• Just Precis
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 13:38:58 följande:
    Jag är inte ok med att man skriver med andra på ett flörtigt eller sexuellt sätt om man har börjat dejta andra och det spelar ingen roll hur tidigt i dejtandet eller relationen det är man håller sig till en person punkt och det gjorde inte han.

Ok men det är liksom inte den generella regeln i samhället.

Man kan tycka att det är mer eller mindre fräscht att hålla på så - men det är allmänt accepterat att dejta och ha sexuella relationer med flera personer samtidigt, om man inte explicit bestämmer annat eller blir ihop.

Att kontakta tjejen är därför en överreaktion, en sorts aggression mot killen som liksom inte brutit något förtroende. Du kan tycka att han har gjort det men det vet ju inte han, han kommer såklart att följa samhällets normer.

Du kan inte ha helt egna regler/normer och gå bärsärk om någon ovetande bryter dem.

Stackars hans nya tjej, om jag var hon hade jag fått kalla fötter, inte pga vad han gjort, men för att han hade så gränslösa tjejer runt sig?

• Just Precis
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 19:17:34 följande:
    Jag har redan kontaktat henne idag och hon verkar ha blockat mig på fb nu så jag tror hon har läst meddelandet vad som händer nu har jag ingen aning om

TS, kommentaren om att du ska kontakta den nya tjejen, att killen är dökär i dig, etc etc, är mycket uppenbart ironisk. Personen som skrev den ger absurda förslag, för att skämta.

• Just Precis

TS, om du känner att många i tråden är frustrerade så är det för att vi vill dig väl, tro det eller ej.

Jag kan känna att du resonerar lite så som jag gjorde när jag var i tonåren, innan jag kunde något om hur killar/människor/romantiska förhållanden funkar. Det blev sällan bra, jag gjorde bara mig själv ledsen i slutändan.

Därför är det jobbigt när du får bra råd i tråden (utom ett par enstaka ironiska/humoristiska) och väljer att helt slå dem ifrån dig. Du förstör för dig själv.

Det är förstås ditt val men jag förstår inte riktigt syftet med en sådan här tråd när du konsekvent slår ifrån dig vad alla skriver.

Svar på tråden 💔💔💔