Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 02:23:42 följande:
Usch får ont i magen av allt det här såg nyss på fb att han hade kommenterat hennes status i slutet av augusti att hon skulle flytta: skönt att vi äntligen kommer bo närmare varandra ❤️ han hade kontaktat mig typ 20/8 sen hade vi kontakt flera gånger i veckan i lite mer än 1 månad när han uppenbarligen redan hade träffat henne han hörde av sig till mig senast 25/9 när han var kåt..
Men det är ju precis det vi försöker få dig att förstå så att du inte blir så ledsen och besviken nästa gång det här händer. Bara för att du chattat med en kille på t ex Snap betyder detta absolut inte att han är intresserad av att dejta dig eller än mindre vara exklusiv med dig.
Du säger att han i början svarade att han ville träffas, även om någon skriver så är det absolut inte säkert att de faktiskt menar det. Många gånger skriver eller säger man saker man inte menar, du måste förstå detta och att han kallar dig baby eller skriver hjärtan betyder inte att han är förälskad i dig. Folk skriver såna saker hela tiden med massor av olika människor endast som en tidsfördriv (eller för att byta bilder, särskilt på Snap).
Denna killen försökte dessutom vara schysst mot dig och lindande in detta med hur omöjligt det är för att träffas med att det blir för svårt pga jobb och sedan lägger han också till att han faktiskt träffar en annan tjej också men är noga med att poängtera att de bara träffas för att inte göra dig så ledsen. Trots allt detta sitter du ändå och författar ett långt mess om hur ledsen du är och att du önskar att han ändrar sig och nu sitter du också ännu en gång på FB och stalkar en kille som avvisat dig.
Du skrämmer skiten ur honom och de andra killarna du chattat med när du beter dig på det viset och du bevisligen väldigt dåligt av det också. Även om du bestämt dig för att ?Du är så? måste du väl någonstans önska att du också en vacker dag finner lyckan i en partner? Vill du bli så här orimligt ledsen varje gång varenda chatkontakt som skriver hjärtan till dig inte vill ha dig som partner? Det måste ju vara fruktansvärt svårt för dig att knyta nya sociala relationer om du ständigt upprepar samma misstag.
Jag menar absolut inte att dissa dig pga dina diagnoser, men du har redan chans till hjälp på en armlängds avstånd. Varför drar du inte nytta av den?