• Jimmy75

💔💔💔

Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 12:14:19 följande:
    Jag vet att han jobbar mycket och att vi har långt avstånd mellan oss så det är ingeting han har hittat på. Hade han inte velat träffa mig eller flörta med mig så borde han inte ha skrivit till mig från första början. Jaha men det är inte jag ok med punkt slut.
    Vad är du inte okej med?
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 13:38:58 följande:
    Jag är inte ok med att man skriver med andra på ett flörtigt eller sexuellt sätt om man har börjat dejta andra och det spelar ingen roll hur tidigt i dejtandet eller relationen det är man håller sig till en person punkt och det gjorde inte han.
    Ok. Jag kan absolut förstå din syn på saken men den tråkiga verkligheten är ju att människor har olika syn på det där och han kanske betraktar det annorlunda. Det kan du tyvärr inte ändra på. Du kan bara förhåll dig till det och antingen acceptera det, eller inte och då får han tacka för sig. Tråkigt att du behövde råka ut för det bara. 
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 15:38:08 följande:
    Ja men jag skiter i samhällets jävla normer. Jag anser inte att jag överreagerar med att jag kontaktade henne jag tycker hon har rätt att få reda på sanningen sen får hon som sagt göra vad hon vill med informationen vill hon vara med en kille som sextar och skriver med andra tjejer så visst gärna för mig jag hade inte gått med på det iaf.
    Då är saken alltså utagerad nu. Hon har fått veta och du vill inte ha med honom att göra. 
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 19:17:34 följande:
    Jag har redan kontaktat henne idag och hon verkar ha blockat mig på fb nu så jag tror hon har läst meddelandet vad som händer nu har jag ingen aning om
    Hon uppskattade antagligen inte din kontakt vilket inte är oerhört överraskande.
  • Jimmy75
    EpicF skrev 2025-10-03 20:02:37 följande:
    Det är asperger ts har, så varför ska jag använda autism? 

Nej, det inte respektlöst att stava fel. Det kallas dyslexi. 

Var får du till att bli en efterkonstruktion? 
    Om man nu ska peta i vad saker kallas så finns inte asperger som diagnos. Den togs bort 2013 i samband med DSM-5 då den tillsammans med autistiskt syndrom och ett par andra slogs ihop till Autism Spectrum Disorder. Diagnosen behålls i ICD-11 när den implementeras i Sverige snart men innebär vissa förändringar som gör det lättare att ställa diagnosen.
  • Jimmy75
    Jimmy75 skrev 2025-10-03 21:08:44 följande:
    Om man nu ska peta i vad saker kallas så finns inte asperger som diagnos. Den togs bort 2013 i samband med DSM-5 då den tillsammans med autistiskt syndrom och ett par andra slogs ihop till Autism Spectrum Disorder. Diagnosen behålls i ICD-11 när den implementeras i Sverige snart men innebär vissa förändringar som gör det lättare att ställa diagnosen.
    Alltså Autism Spectrum Disorder behålls i ICD-11 menar jag. Insåg otydligheten när jag läste vad jag skrev.
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 23:11:39 följande:

Varför var hon tvungen att vara så otrevlig om hon nu inte dejtar honom då och skriva till mig "om du är intresserad då varsågod." "Han är ledig bara att slå till" ? 🤨 det första låter iaf som att hon blev svartsjuk nästan och det borde hon väl inte bli om dom nu inte dejtar

Jag tycker hennes svar var otrevligt och svartsjukt iaf 

Det kan ju inte bero på att en total främling kontaktar henne utan förvarning och skriver jäkligt skumma saker. Jag skulle säga att hon under omständigheterna var jäkligt chill och överseende. I synnerhet när du fortsätter efter att hon har talat om för dig att hon tycker det är läskigt.
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 23:42:13 följande:
    Nej min magkänsla ljuger inte . Hon bor ju typ där han bor så det är henne han dejtar fast dom inte har gått ut med det officiellt än
    Bra! Då vet du ju det eftersom din magkänsla är så grym. Då är det ju kört för dig där så det är bara att lämna dem ifred.
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-04 12:15:36 följande:

Förtillfället är jag förbannad på honom att han tror att han kan komma och gå till mig hur han vill när han har lust eller vill ha tröst eller saknar mig eller är kåt men jag kommer alltid svara om han hör av sig för jag tycker om honom . Begriper mig dock inte på honom, jag gillade hans selfie på TikTok igår och sen blev jag blockad där men han har inte blockat mig på fb . Han kan väl lika gärna blocka överallt om han nu inte vill ha nån som helst kontakt med mig..

Men va fan? Du ser inte att du har någon möjlighet att påverka detta alls??? Nu har jag inte läst allt du skrivit, men det låter ju onekligen som att han inte har betett sig särskilt schysst mot dig....så lång är jag med. Men om du fortsätter svara varje gång han hör av sig och vara schysst eller vad du nu gör med hänvisning till att du tycker om honom (vilket i sig är obegripligt om han nu är ett sånt as) så skickar du ju signalen till honom att det är okej att behandla dig illa - Ja, han kanske är ett as, Ja, han kanske är trög eller obegriplig - men sluta godkänna det beteendet då. 
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-04 12:40:29 följande:
     Hur kan jag påverka det här ? Han har kommit och gått flera gånger, första gången för 10 år sen , sen hörde jag av mig nåt år senare men då hade han flickvän, sen hade han förhållande december 2023-mars 2025, han kontaktade mig i maj på snapchat kanske för att söka tröst efter att det tog slut mellan hans tjej jag vet inte,sen blockade han mig på snap helt utan någon anledning i slutet av maj sen hade vi ingen kontakt i juni och juli men jag kollade hans Stories ibland och kollade ibland på hans TikTok, sen i slutet av augusti hörde han av sig till mig på messenger och då blev jag glad men lite chockad.

Jag är van att bli behandlad illa av killar så vad spelar det för roll om jag blir behandlad illa av en kille till ? Hela mitt redan dåliga självförtroende är förstört sedan länge och känner mig hela tiden osäker på mig själv och har svårt att lita på någon längre troligtvis pga av hur jag har blivit behandlad tidigare 

Hur du kan påverka det? Sluta svara, blockera - färdigt!

Att du sedan av olika anledningar kanske inte vill eller anser dig klara av det är en annan sak, men att du KAN påverka det oerhört enkelt är det inget snack om.

• Jimmy75
    Anonym (runt runt) skrev 2025-10-04 12:39:00 följande:
    Vad har han gjort för fel menar du?
    Jag kan inte såga om han har gjort några fel. Låt det vara väldigt tydligt att jag inte har en uppfattning om killen har gjort rätt eller fel på något vis. Mitt fokus var helt och hållet vad TS kan göra. Min beskrivning av honom är hur jag tolkar att TS tycker om honom. Jag uppfattar det som att HON tycker att han har gjort fula saker och att han är obegriplig, så med utgångspunkten att det är hennes verklighet ville jag beskriva hur hon själv är delaktig i det hon råkar ut för..
  • Jimmy75
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-04 12:53:35 följande:
    Kommer aldrig blocka honom och kommer alltid svara om han hör av sig

Det är ju ditt val, men beklaga dig då inte om du råkar ut för något förutsägbart oönskat beteende från hans sida.

Om jag går ut i regnet utan paraply, trots att jag VET att det regnar och trots att det finns saker jag kan göra för att skydda mig, men bara skiter i dem, ja då får jag skylla mig själv att jag blir blöt också......eller det är regnets fel?

• Jimmy75
    Anonym (runt runt) skrev 2025-10-04 15:11:35 följande:
    Ok, då misstolkade jag dig. Du skrev "det låter ju onekligen som att han inte har betett sig särskilt schysst mot dig" så jag tolkade det som att du tyckt att han varit just oschysst mot TS.
    Mest jag som var för bekväm för att förklara närmare.
Svar på tråden 💔💔💔