Ehler danlos syndrom
Hej
Jag har eds och jobbar som städerska. Jag har ett knä som gör ont, skulle damma högt upp förmåga månader sedan smällde till i knät och kändes som något slets av. Var på akuten och röntgen men de visste inte vad felet var. Kan i alla fall inte böja knät utn att jag sedan har ont i det hela dagen. Har även ont i handleder och fingrar. Om jag ska öppna den trög dörr, ändra inställning på bilsätet eller Torka något med öppen hand så känns det som att fingrarna är på väg att lossna. Får ofta subluxationer i armbågar även med böjd arm har innan bara fått det med raka armar och under belastning. Smärtan har accelererat mycket på kort tid, är 45 år btw. Det jag undrar är är det skadligt för kroppen med denna belastning, har hellre ont än tar massa smärtstillande men om läkare vill att jag ska ta smärtstillande och fortsätta jobba som städerska hur skadligt är det för kroppen. Svårt att hitta info om hur mycket aktiviteter som gör ont kostar i längden med eds. Supertacksam för svar om mågon tror sig vetaanonym
Mvh