13 årig som vill bli barnvakt// några tips eller er åsikt
Jag fyller 13 år i November och hade gärna velat bli barnvakt. Eftersom jag är rätt så ung undrar jag om någon föräldrar hade litat på mig med deras barn. Jag tycker jag är rätt så mogen för min ålder, jag tycker skolan är viktig och får rätt så bra betyg, jag blir lätt engagerad av något, och jag tycker själv att jag hade passat bra med barn. Jag är väldigt duktig på att laga mat och brukar laga mat åt min familj och mig flera dagar i veckan, och ofta gör jag rätt så bra nyttiga måltider som följer tallriksmodellen. Jag gillar att ha det rent hemma hos mig och i mitt rum, och hade gärna hjälpt er städa eller sätta på någon tvättmaskin. Jag har inte jättemycket erfarenhet med barn eftersom jag är yngst av 4 syskon. Men runt ett år sedan kände min bonusmamma en 4-årig pojke och deras mamma som kom hem hos oss, och då tog jag hand om honom ungefär hela dagen själv. Om jag hade blivit barnvakt hade jag tagit väldigt billigt betalt för att jag vill mestadels bli barnvakt för att tjäna lite extra pengar, och få erfarenhet med barn till framtiden. Jag hade tänkt mig runt 25-50 kr per timme beroende på hur många barn det är och åldern på barnen. Jag har börjat lära mig simpla saker som cpr på barn ifall det någonsin hade hänt någon olycka, och att byta blöja på barn. Jag är inte rädd för något äckligt, som till exempel spya, eller bajs. Jag bryr mig om barnets hälsa så jag hade försökt att minska skärmtiden så lite som möjligt och laga nyttig mat, fast såklart godis eller glass på helgen. Jag bor i Kungälv nu och tänker att jag max hade kunnat åka in till Göteborg. Jag kan prata engelska helt flytande, och små meningar och ord på spanska. Om ni har några tips eller eran åsikt om detta snälla skriv. Och om ni hade velat ha barnvakt också snälla skriv.