Inlägg från: Anonym (Aaa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aaa)

BF Juni 2026 💕

Inte bf juni men vill bara flika in att min temp dalade efter några veckor och jag stängde då av funktionen för att ultraljud visade ju att allt fortgick. Så även om den kanske skulle dala vid missfall så kan den dala utan att det är någon fara också 🤗 Strecket vid 9 är när jag plussade och sen syns hur den dalar ner under coverline. Är ändå fortfarande gravid och snart tredje trimestern ❤️
    Skulle ändå rekommendera att sluta tempa, man kan inte förbereda sig bort smärtan av ett missfall. Det gör lika ont om man har oturen att det slutar så, även om man går runt och räknar med / oroar sig över att det ska hända ❤️
  • Anonym (Aaa)

Heller inte att glömma att veckotesten är lååångt ifrån exakta. De ger bara en uppskattning av hcg i urin vilket inte har något helt linjärt samband med nivån i blodet. I urinen påverkas utspäddningen av så mycket. 

Skulle sopa veckotesten helt då man tar blodprov. För blodprov är det enda som kan ge svar och det enda som är erkänt i vården. ❤️

Anonym (Daisy) skrev 2025-10-09 20:37:04 följande:
    CB visar 2-3 vid 150 hcg, vilket innebär att du bör ha 300 48 timmar senare, dvs för dig på 4+1. Du hade 219 på 4+0 vilket är helt i linje med en fördubbling på 48 tim. Så bara baserat på detta låter det helt normalt. symtom kan verkligen komma och gå, det är samma för mig, oftast känner jag mig helt som vanligt.

Om du tar blodprov med 48 tim mellan bör det vara ca 400, men även lägre kan vara normal. Det låter lite som du kanske har orimliga förväntningar och att det orsakar stress. De flesta har inte jättestarka test så tidigt som du är så det i sig behöver inte betyda något. Hoppas du får svaret på blodprovet snabbt och att det kan lugna.
  • Anonym (Aaa)

Tänk på att dubbleringstiden kommer bli allt längre hela tiden, redan vid 1200 och sen vid 6000 igen så kommer det sakta ner ännu mer. Det ökar superfint än och symptom kan komma och gå utan att vara någon som helst fara ❤️

lillemmy skrev 2025-10-15 12:06:47 följande:
    Jag var på 17 dagar efter ÄL tog sedan ett till prov 20 dagar efter Äl och då låg de på 2750 men nu har ja inte tagit något prov på någon dag och nu är ja åter igen jätte orolig , drömt att ja fått missfall. brösten är inte ömma och känns inte lika stora heller, inte lika hård i magen etc 😞 börjar va rädd att detta är påväg att bli ett missfall iaf 😭 ren och skär panik , har nu bokat in ett ytterligare HCG på fredag för de va bara då de fanns tid 😢
  • Anonym (Aaa)

Ta inte digitala för seriöst, finns massor med andra som trots blodprov där de haft mycket högre än deras gränser inte får 3+ och där man får 3+ fast blodprov visar att man inte har så högt än 🙈 Ska stänga aviseringarna och låta er vara sen men deppa inte över digitala med veckor ❤️
    Anonym (Tredje) skrev 2025-10-16 07:11:13 följande:

Tog första clearblue förra onsdagen den var gravid 2-3 veckor. Trodde det skulle ha slagit om till idag men nej. 
    Ska köpa ett nytt och testa om imorgon. Men det borde ju ha slagit om nu tycker jag  

Svar på tråden BF Juni 2026 💕