Inlägg från: Anonym (Sad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sad)

BF Juni 2026 💕

där har du och jag något gemensamt , jag har inte berättat för min partner än pga att han kommer försöka få mig göra abort vilket är jätte jobbigt då jag verkligen vill detta 

Anonym (C) skrev 2025-10-12 09:06:31 följande:

Går med här med blandade känslor. Plussade i fredags, det är helt oplanerat och maken kommer inte att bli glad. Om allt går vägen blir det en sladdis med bf 21 juni. Glad

• Anonym (Sad)
    Anonym (C) skrev 2025-10-12 09:46:18 följande:
    Ja samma här. Vi blev oplanerat gravida en gång förr och det var en otroligt jobbig tid där han önskade abort och jag mådde fruktansvärt dåligt innan det ändå slutade i missfall. Därför kommer jag att vänta denna gång. Abort hade inte skett då och det kommer inte att ske nu. Jag behöver själv smälta detta och förbereda mig mentalt på hans reaktion innan han får veta.
    Min sambon reaktion kommer inte heller vara rolig , jag hade tänkt vänta tills ja ens vet om graviditeten är ok , sedan slängde han ur sig igår kväll att han vill att jag tar ett graviditetstest och så ökade paniken grovt 
  • Anonym (Sad)
    Anonym (Orolig) skrev 2025-10-16 15:24:04 följande:
    Hoppas det ❣️🙏🏽 nytt hcg som visar på 562, så det har mer än dubblerats. Vågar dock inte glädjas än. Tycker fortfarande jag har väldigt låga siffror om jag jämför med mina andra graviditeter. Sist hade jag hcg på 23 000 o det var en missed abortion i v 6. Aja, Vul på tisdag. Längtar ihjäl mig!
    Var missed abortion exakt i vecka 6+0? Hur såg man det? I vecka 6 har ju inte hjärtat börjat slå för alla foster ännu 
  • Anonym (Sad)
    Anonym (W) skrev 2025-10-28 18:26:52 följande:

Tack.. hela min värld är upp och ned just nu. Jag har varit i kontakt med gyn och 1177 men enligt gyn så får man inte något vul eller vanligt ultraljud nu direkt utan jag måste vänta och se på torsdag? blöder jag fortsatt då ska jag ringa igen och se vad dom säger.. Så otroligt påfrestande psykiskt att hela tiden springa på toaletten och kontrollera/torka..

Okej du ska få ett tips, ring 1177 och överdriv säg att du har ensidig smärta som kommer i intervaller, då kommer dom hänvisa dig till akuten där dom måste göra ultraljud för att utesluta utomkveds , det är helt sjukt att man ska behöva ljuga för att få hjälp men tyvärr är de så det ser ut inom svenska kvinno vården 
  • Anonym (Sad)
    Anonym (Nono) skrev 2025-10-28 21:34:06 följande:

Nej det gör man inte! Vården i Sverige är i princip gratis så att de gånger det inte finns medicinska skäl får man söka privat och betala själv. Hon får ju kanske en tid efter kontakten på torsdag. 

Om man på riktigt står inför ett utomhavandeskap kan det gälla liv och död. Ska då någon som låtsas ha samma symptom öka väntetiden för den som är i verklig fara?

Vi är många som haft blödningar i graviditet och visst är det oroligt men det är det även utan blödningar. 

Absolut om de finns privata ultraljud så ska man absolut göra som du säger men det finns många städer eller områden i Sverige som inte erbjuder privata ultraljud, vården i Sverige är absolut i princip gratis men det innebär fortfarande inte att kvinnovården får vara hur dålig som helst.
Svar på tråden BF Juni 2026 💕