Inlägg från: Anonym (Nono) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nono)

BF Juni 2026 💕

Nej det gör man inte! Vården i Sverige är i princip gratis så att de gånger det inte finns medicinska skäl får man söka privat och betala själv. Hon får ju kanske en tid efter kontakten på torsdag. 

Om man på riktigt står inför ett utomhavandeskap kan det gälla liv och död. Ska då någon som låtsas ha samma symptom öka väntetiden för den som är i verklig fara?

Vi är många som haft blödningar i graviditet och visst är det oroligt men det är det även utan blödningar. 

Anonym (Sad) skrev 2025-10-28 21:21:10 följande:
    Okej du ska få ett tips, ring 1177 och överdriv säg att du har ensidig smärta som kommer i intervaller, då kommer dom hänvisa dig till akuten där dom måste göra ultraljud för att utesluta utomkveds , det är helt sjukt att man ska behöva ljuga för att få hjälp men tyvärr är de så det ser ut inom svenska kvinno vården 
  • Anonym (Nono)

Såklart önskar man att det fanns mer resurser men att avvakta och återkomma torsdag är också en vårdplan av ett icke akut ärende. Det är så stor andel som har blödningar, med båda utfallen och det är inte ett akut tillstånd. Därför så får man i första hand avvakta och se hur det utvecklar sig. 
    Hoppas såklart det blir många junibebisar ❤️

Anonym (Sad) skrev 2025-10-29 06:31:42 följande:
    Absolut om de finns privata ultraljud så ska man absolut göra som du säger men det finns många städer eller områden i Sverige som inte erbjuder privata ultraljud, vården i Sverige är absolut i princip gratis men det innebär fortfarande inte att kvinnovården får vara hur dålig som helst.
  • Anonym (Nono)
    lunyum skrev 2025-11-04 17:00:51 följande:

Var hos BM för inskrivning igår! Fick tid för KUB i slutet av vecka 13 någon dag innan jul på en dag där jag vet att det kommer vara helt omöjligt att komma ifrån jobbet i och med att nästan alla ska vara lediga då och min man dessutom är bortrest, så jag kommer mest troligt få boka om det till efter nyår. Då känns det plötsligt så sjukt sent? Är det något allvarligt fel på fostret vill jag veta det så tidigt som möjligt. Kanske är det ändå värt att betala 7000 kr för att göra NIPT privat i vecka 11? 

Optimal tid för kub är 12+4 till 13+6. Men kanske kan du få dagen innan din tid. Det går göra tidigare än slutet på v13 men de vill gärna lägga det mot slutet v13 till v 14.
    ring och hör vilka alternativ som kan finnas ☺️
  • Anonym (Nono)
    lunyum skrev 2025-11-04 21:12:12 följande:
    Vad bra att veta hur spannet ser ut! Himla typiskt att hela den veckan är julveckan för min del. Det känns svårt att få till! 
    Går att göra tidigare också, så ring direkt och se om de har någon tid som kan passa när det funkar 🥰
Svar på tråden BF Juni 2026 💕