• Anonym (Hitta sexpartner)

Hitta en sexpartner i dagens samhälle?

Hur är det egentligen att hitta en sexpartner i dagens samhälle? 

Lättare för män eller kvinnor?

Jag är skild sedan ett tag tillbaka och har laddat ner tinder. Många killar är väldigt på och verkar vilja ses för sex, men kommer aldrig riktigt till kritan (?). Är det så det är idag?

Tycker du det är svårt att hitta någon bara för sex? Är du man eller kvinna?

• Svar på tråden Hitta en sexpartner i dagens samhälle?
  • Anonym (Hh)

Svenska killar älskar att sitta och chatta i evigheter utan att styra upp en dejt och faktiskt ses. De vill ha en brevkompis att sexchatta och skicka bilder till, jag personligen orkar inte sitta och investera emotionellt i någon som inte vill bjuda ut mig på en riktig dejt  

Om de inte planerar en dejt inom tre, fyra dagar efter vi matchat tar jag bort dem. 

jag är kvinna och man får ju enormt mycket matchningar. Skulle gissa att en normal, vettig kille som ser bra ut också får väldigt mycket medan below average joe inte får några alls. 

Anonym (Hh) skrev 2025-10-03 20:29:48 följande:

Svenska killar älskar att sitta och chatta i evigheter utan att styra upp en dejt och faktiskt ses. De vill ha en brevkompis att sexchatta och skicka bilder till, jag personligen orkar inte sitta och investera emotionellt i någon som inte vill bjuda ut mig på en riktig dejt  

Om de inte planerar en dejt inom tre, fyra dagar efter vi matchat tar jag bort dem. 

jag är kvinna och man får ju enormt mycket matchningar. Skulle gissa att en normal, vettig kille som ser bra ut också får väldigt mycket medan below average joe inte får några alls. 

Erfarenhet av precis detta!

mycket matchningar men tråkiga konversationer. De som vill man ska skicka bilder direkt går fetbort, även fast jag inte är ute efter något seriöst just nu.

Pratade lite löst med en kille ett par dagar och träffades på promenad. Blev mer som vänner, även fast det slutade med sex ändå i detta fall. Och då var det ändå mer på mitt initiativ än hans 

Upplever du att du ofta behöver ?bära? konversationen med män på tex Tinder?
  • Anonym (Hh)
    Anonym (Hitta sexpartner) skrev 2025-10-03 20:39:08 följande:
    Erfarenhet av precis detta!

mycket matchningar men tråkiga konversationer. De som vill man ska skicka bilder direkt går fetbort, även fast jag inte är ute efter något seriöst just nu.

Pratade lite löst med en kille ett par dagar och träffades på promenad. Blev mer som vänner, även fast det slutade med sex ändå i detta fall. Och då var det ändå mer på mitt initiativ än hans 

Upplever du att du ofta behöver ?bära? konversationen med män på tex Tinder?

Jo till viss del, men jag gör det inte. Märker jag att killen inte är intressant att prata med så tar jag bort honom. 
    Av typ 20 killar kanske en är kul att prata med. 

• Anonym (Man 38 år)

Jag är en man, 38 år fyllda och jag upplever det inte svårt att i dagens samhälle hitta en sexpartner även så kallad K.K. Jag tycker Tinder fungerar bra, och i min personliga erfarenhet är följande fyra ämnen framgångsfaktorer:

Transparens
    Var transparent i vad du söker, om du träffar andra och hur du vill att relationen ser ut. Ha en dialog kring vilka förväntningar och regler ni båda har utan att konstellationen förvandlas till ett affärsförslag.

Aktivitet
    Jag tycker om att göra något i anslutning till sex, till exempel bjuda ut henne på en fin restaurang, boka ett fint hotell eller till och med en spa-weekend, men det kan också vara enklare alternativ. Huvudsaken är att känslan kring träffen är spännande, flirtig, lite lyxig och att man anstränger sig som att det inte finns några självklarheter.

Ibland vill man bara ses, klä av sig och ha sex också, det finns givetvis ett helt spektrum.

Sex och mänsklighet
    Samlagets kvalité när man har sex med en ny person kan variera från dåligt - fantastiskt. Här gäller det att våga vara tydlig med sig själv och partnern för att lyckas.

En viktig del är också att sex kommer i olika former, från mjukt och ömt till hårdare sex. Jag brukade träffa en kvinna för något år sedan som hade haft en tuff arbetsvecka. Det hon behövde den fredagskvällen var en kram, gråta en skvätt, god mat, ett glas vin och en orgasm efter väldigt ömt sex. Poängen här är att vi är alla mänskliga och hur viktigt det är att visa medmänsklighet även i en sådan relation.

Bra att tänka på
    Förväntar du dig en attraktiv partner så ansträng dig själv. Se till att ha fina kläder, använd gärna parfym, duscha med tvål och vatten samt trimma till eventuellt hår och skägg. Desperation och tjat går helt bort, det är oerhört avtändande.

• Anonym (Sköna stunder)

Jag tycker man ska utmana sina utseendepreferenser om man söker bra sex. Min lover är ingen skönhet men hot damn! vad han är bra på det han gör.

Jag hade inte brytt mig om hans utseende om han ville ha en relation men han är upptagen och vill så förbli.

• Anonym (-)
    Anonym (Hh) skrev 2025-10-03 20:29:48 följande:

Känner inte igen mig, jag vill gärna ses ganska snabbt men det är tjejerna som tycker jag är för på då. Har svårt att få matchningar så när jag väl får en matchning vill jag gärna ses för att se hur det känns. 
  • jontebula

Killar har det betydligt svårare att hitta då tjejer drunknar i varenda kille som bara vill ligga 

• Anonym (Sköna stunder)
    Anonym (Sköna stunder) skrev 2025-10-04 10:15:14 följande:

Jag tycker man ska utmana sina utseendepreferenser om man söker bra sex. Min lover är ingen skönhet men hot damn! vad han är bra på det han gör.

Jag hade inte brytt mig om hans utseende om han ville ha en relation men han är upptagen och vill så förbli.

Jag bör tillägga att han får sex ca 4 ggr /år hemma, "men i övrigt känner sig uppskattad". 
  • Kalle Johansson

Nu letar jag, nåja... letar och letar är väl en överdrift. Har faktiskt aldrig någonsin "dejtat" en tjej via nätet. Men jag söker väl i första hand en bestående relation. Engångsligg och bestående knullpartners är dessvärre betydligt lättare. Men är man till åren kommen så är dessvärre den första gruppen av tjejer/kvinnor dessvärre inte så många. Och ännu färre om man söker en yngre attraktiv partner som inte kommer dragandes med ett helt gäng ungar.

Nu har jag tröttnat på elbilar och söker istället en gammal klassiker: https://www.karl-webmaster-johansson.top

Oj vad jag håller med dig här. Killen jag träffar är väl inte den mest attraktiva jag träffat, men sexet gör att det väger upp massor. Och hans personlighet såklart. 

Vill man bara hålla det till sex har det ingen större betydelse tänker jag 

• Anonym (Killar..)

Många killar/ män är väldigt offensiva på datingappar, men långt ifrån alla vågar ta det hela vägen. Det kan bero på att de kanske tycker de har för liten kuk, inte förmåga att hålla ståndet, känner sig oattraktiva eller något annat. Du märker om du hittar en man med gott självförtroende och som är seriös.

• Anonym (Rocketman)

Med tanke på att han är upptagen, hur hittade ni varandra, tinder el motsvarande, eller på annat sätt?
  • Anonym (Sköna stunder)
    Anonym (Rocketman) skrev 2025-10-05 08:52:04 följande:
    Med tanke på att han är upptagen, hur hittade ni varandra, tinder el motsvarande, eller på annat sätt?
    Via jobbet, men inget hände där utom att han gav mig några rätt olämpliga komplimanger. Jag plockade upp bollen när han bytt jobb men kom tillbaka för att hälsa på.
  • Surkräm

Som 38-årig man är det i princip omöjligt att träffa någon om man inte tillhör de 10% snyggaste. Inte haft sex på över 15 år.

• Anonym (Killar..)
    Surkräm skrev 2025-10-05 18:50:05 följande:

Som 38-årig man är det i princip omöjligt att träffa någon om man inte tillhör de 10% snyggaste. Inte haft sex på över 15 år.

Och du talar för alla 38-åriga män?
  • Anonym (areh43)

Ska väl inte säga om det är lätt eller svårt. Däremot kan jag bli irriterad om det gäller online dejting, och då är de främst kvinnorna jag nästan får damp på.
    spelar ingen roll om vem som skickat en like först, huvudsaken är att efter en match och man har skickat ett meddelande, och får inte ett skit tillbaka, tiden går.
    1 dag, 2, 3..... 1 vecka, 2 veckor. jag är över 40 och har inte tid att hålla på så där och jag är inte nån jävla Pokemon man kan samla.
    Personligen skiter jag i om kvinnan är arbetsmyra eller inte, nån fri stund att skicka ett meddelande har du väl för helvete??
    Helt omoget för en kvinna 40+.

• Anonym (HG)

Tala för dig själv!
  • MrTintin

Konstigt att de flesta av män mellan 30-40 har sex ibland. Så var kommer antagandet om de 10% ifrån?
  • Anonym (Cremant)

Jag förstår inte varför man sitter på Tinder om man söker efter kk? Det finns ju många seriösa sidor där man får precis det man vill ha. 

Som kvinna är jag helt övertygad om att man sätter betydligt högre krav på en mans utseende än vise versa. Tror att män tar det dom får.. inom rimliga gränser givetvis. 

Jag har haft Tinder ett par veckor som singel, och det är väldigt många som skriver.. precis som ni diskuterade här över så är det 1 av 20 som kan hålla en konversation. 

pratade liye med min sambo om det där med att dejta, tänk vad dyrt det blir för männen som hela tiden förväntas bjuda ut damen på middag fika osv.. såklart dom också tröttnar och vill ha ett genuint intresse  

Svar på tråden Hitta en sexpartner i dagens samhälle?