• Anonym (Älskade dotter)

Barn med autism

Min dotter har precis fått diagnos efter 4 år vad läkarna trodde va autism. Men hon fick även svår adhd och begåvning svårigheter tror jag de kallade de. De sa hon skulle ha autism grad 2 men hon har så många diagnoser så går bara sätta nivå 1.
    För varje dag som går ser jag hur hon mer går in mer i sig själv   gör ljud hela tiden. 
    Någon med erfarenhet som vet om det kommer bli värre? Älskar henne vilket som men vill vara förberedd  
    Hon levde i magen när läkarna sa hon borde dött, så något av ett mirakel. 

Ska skicka in till fak nu om omvårdnad bidraget men psykologen skrivit vi bor i hop (orkade ej rätta) spelar det roll?

• Svar på tråden Barn med autism
  • Anonym (M)

Att hon har långa andra diagnoser ska inte göra att hon inte kan få rätt autism diagnos. Såndet måste ni få ändrat.

Och ja, det spelar roll om ni bor ihop eller inte. 

• Anonym (Älskade dotter)
    Anonym (M) skrev 2025-10-03 22:05:57 följande:

Att hon har långa andra diagnoser ska inte göra att hon inte kan få rätt autism diagnos. Såndet måste ni få ändrat.

Och ja, det spelar roll om ni bor ihop eller inte. 

Fick aldrig frågan så står bor med föräldrar och syskon  vilket är sant men inte samtidigt  men om fsk hakar upp sig på det så fpr vi be psykologen ändra. Enligt henne så kan man ej få diagnos 2 med andra diagnoser
  • Anonym (M)
    Anonym (Älskade dotter) skrev 2025-10-03 22:14:36 följande:
    Fick aldrig frågan så står bor med föräldrar och syskon  vilket är sant men inte samtidigt  men om fsk hakar upp sig på det så fpr vi be psykologen ändra. Enligt henne så kan man ej få diagnos 2 med andra diagnoser
    Det där är fel. Om din dotter har autism grad 2 så är det den diagnosen hon ska ha. 

Vad säger psykiatern som satte diagnosen? Psykiatern borde ha satt rätt diagnos från början. 
Svar på tråden Barn med autism