• Kjellqvist

Slänga gamla minnen

Jag är mitt i en flytt och håller på att rensa bland alla gamla saker man har sparat genom åren.

Jag hittade foton på vänner som jag kände i tonårstiden för 30 år sedan, men jag vill för någon anledning inte slänga det.

Vad gör ni med gamla minnen som bara ligger och dammar?

Har svårt att tro att barnen, och i framtiden, mina barnbarn kommer vilja ärva mina minnen som jag själv bara lagt in en gammal låda.

Varför är är det så svårt att bara kasta allt?

• Svar på tråden Slänga gamla minnen
  • Anonym (Befrielse)

Du kan väl ta ett foto på ett par av bilderna och sedan slänga allt. Så har jag gjort. Pappa dog för ett par månader sedan och jag har rensat ut barndomshemmet. Man måste vara lite hård mot sig själv. Välj några få och släng resten. Det är en befrielse.

• Anonym (Oldie but goldie)

Dina barn och barnbarn kommer garanterat tycka det är väldigt kul att se gamla bilder på dig och dina kompisar.

• Anonym (Hmm)

Jag har sparat men mina ex har plockat undan en del bilder .....
    Så spara, jag har bilder från min dotters bebisålder och även från min sons.
    Bilderna är 30 och 20 år gamla men de betyder så mycket för dem. Och för mig ocksåSkäms

• Anonym (Befrielse)
    Anonym (Hmm) skrev 2025-10-05 21:25:10 följande:

Jag har sparat men mina ex har plockat undan en del bilder .....
    Så spara, jag har bilder från min dotters bebisålder och även från min sons.
    Bilderna är 30 och 20 år gamla men de betyder så mycket för dem. Och för mig ocksåSkäms

Fast bilder på sina barn och sina skolkompisar är väl ändå två helt skilda saker?
Svar på tråden Slänga gamla minnen