Trystrpo skrev 2025-10-07 14:19:57 följande:
Jag har alltid uppfattat det som att jag har en väldigt liten kuk i slakt läge. Så sp, jag har uppfattat det så har jag i princip aldrig träffat någon som har mindre kuk än mig i offentliga duschar. Vilket inte alls verkar stämma med verkligheten om man ska tro på den studien.
Det blir lite av en Mind-fuck. Om det stämmer så är det verkligen EXTREMT hur mycket mindre penisen upplevs när man tittar ner på sin egen från ett helikopter-perspektiv, än om man ser någon annan.
Med stånd har jag de senaste åren ändå uppfattat det som att jag har en medel-lång och kanske lite tjockare än medel. Men ändå inget extremt.
Därför blev jag väldigt chockad av de siffrorna jag såg. Kändes helt osannolika!
Men som du säger använder jag inte Profil eller eller Grande. Jag använder Grande XL. Men det är ju egentligen bara pga omkretsen! (Som enligt denna studien rent av är mindre ovanligt än längden. Men också känns konstigt...)
Det ska även sägas att jag har lite tjockare vid roten. Ungefär 14cm omkrets. Så jag får bara på andra kondomer till halvvägs. Sedan går det inte att rulla mer utan att huden viker sig över "ringen" och sedan rullar den tillbaka.
När den hamnar halvvägs så har det inneburit att kondomen ofta rullat tillbaka sig under samlaget. Eftersom ringen liksom hamnat inne i min partner, som på sätt "rullat av den".
CalcSD är alla tillförlitliga studier sammanräknade. Sannolikt det mest tillförlitliga du kan hitta.
Det kallas kroppsdysmorfi, jag lider av liknande trots att jag är ännu större än dig. Jag har blivit hjälpt av att följande:
1) Prata med en väldigt nära väninna om det
2) Kolla statistiken och lära mig hur man mäter ordentligt
3) Utmana mig själv att gå till nudiststränder, bada bastu med andra samt duscha med andra efter träning o likn.
4) Prova olika kondomer och få insikten att jag maxar en Grande XL, och att Profil inte funkar alls.
5) Insett varför jag har väldigt svårt att hitta byxor och kalsonger som funkar.
Ja det är helt galet hur man som välutrustad tittar ner på sig själv och upplever den som medioker, sedan när jag kollar i en spegel och ser den i ungefär samma vinkel som jag ser andra så inser jag hur stor den är. Grovleken lurar också ögat att tro att den är kortare än vad den är.
Ps. Har svårt att förstå hur så många finner nöje i att förstöra andras trådar med trollande och inskränkthet. Det är tyvärr en massiv del av detta forum och enormt ledsamt.