Hur har Olanzapin funkat för andra?
Hej, jag har fått Olanzapin utskrivet och jag ska ta 5mg om dagen för att minska oroliga tankar, saker som att jag slipper oroa mig att höra mina tankar spelas ut av bilradior, eller se/höra små insekter krypa när min katt inte ser det. Eller känna mig iakttagen av porträtter. 
Jag har ätit olanzapin i 1 vecka nu, och sömnigheten från den har börjat minska. Men annars har jag inte märkt någon större skillnad i hur det har påverkat mig. Jag ser och hör fortfarande insekter när ingen annan verkar reagera på det...
 Kanske det största påverkan har nog varit att det är enklare att utmana mina oron än tidigare men jag vet inte om det är medicinen eller om det är för att jag har fått mer insyn om att det jag upplever kanske inte är grundad i verkligheten vilket jag inte rikigt tänkte på förr. Det är enklare att tänka logiskt men det finns fortfarande en del av mig som säger att det är sant. 
Jag har ingen diagnos men min läkare har skrivit i journalen att det är misstänkt psykos/ gränspsykos vad det nu betyder. Det finns en del i mig som säger att psykiatrin vill bara luras, så jag vågar inte rikigt berätta om allt till dem ifall allt det jag upplever är sant, att jag inte är galen. 
Jag vet inte hur snabbt det tar för medicinen att påverka och jag är lite rädd efter att ha läst andra personers erfarenhet av den. Att jag ska gå upp en massa i vikt, få diabetes eller att min hjärna krymper!