• Lilla O

Vad behöver man ta med till Kreta?

Vi ska åka till Kreta om några veckor med vår 9 månaders och funderar på vad man behöver ha med och vad som kan köpas där. Välling och gröt tar vi med, men jag funderar på hur det är med blöjor och mat. Finns det okej där? Någon som vet?

Tacksam för svar!

Lilla O

• Svar på tråden Vad behöver man ta med till Kreta?
  • Loppeloppan

Jag puffar tråden lite...

Vi ska också till Kreta, men till hösten och då är sonen drygt två år. Men tips om vad som finns är alltid bra!

• Nötkaka

Puffar också upp tråden....

• nettie72

Vi ska till Zakynthos i juni med vår son som då är 7,5 månader. Tänker ta med välling och gröt och lite blöjor men mat tänker jag handla där och mer blöjor oxå. Det finns ju barn där oxå....

• Busfröet

Hej !

Vi ska till Kreta, hotellet heter Alexandra Beach. Resan blir i september och då är vårt barn 9 månader. Funderar också lite på vad man behöver ta med sig. Fick veta att det finns babysängar (spjälsängar?) på hotellet men att de inte går att boka i förväg. =(

Hur fundgerar det för er? Vad säger era hotell om sånt? Har hört att det finns ställen som erbjuder paket i form av vagn, matstol och säng.

• JeaW

Hej! Vi ska också till Kreta om några veckor med vår dotter som kommer att vara 9 månader då! Det där med säng måste jag kolla upp.... tack för tipset!

• Ems

vi ska också till kreta om nåra veckor. libero finns, något dyrare än här men ändå värt att inte behöva släpa. barnmaten är inget vidare, det är mest puréer.

• mludvigs

Det finns både blöjor och mat men som Ems sa så är det mest puré för 4-månaders typ. Och burkarna är DYRA! Men vi gjorde som så att vi hade med en burk per dag och handlade resten så att vi visste att han iallafall fick nåt varje dag som han tyckte mycket om!

Dock var det inga problem alls att mata vår (då 8-månaders) med puré - han åt och såg glad ut!

• Aannaa

Vi ska till Rhodos om 3 veckor o jag kommer faktiskt ta med mig allt! Dvs blöjor, några burkmat etc ifall det inte finns där vi är.... skulle bli nojjig annars....

Blöjpaketet ska jag lägga i vagnens varukorg o checka in på planet bara... så tar de ingen plats

Min tjej är då 1 år o kommer nog iof äta mkt av vår mat...
    Vi kommer dessvärre få släpa med oss resesängen eftersom hotellets spjälisar redan var uppbokade

~Mom ♥ Emilia~
  • babylove

Ett litet tips är att ta med blöjor hemifrån (om ni inte har jättegott om pengar) för blöjorna i Grekland är svindyra,vi köpte i Thessaloniki (norra delen) och ett paket Libero kostade 175 spänn!! Lillan var 7 månader och då går det ju många blöjor per dag. I år tar vi med oss då vi ska bila ner, sparar en hel del på det.

• Ems

175 kronor = 50 kr dyrare än i sverige. Det tycker jag är värt att inte släpa på, man har ju redan lagt ut x antal tusen på resan så vad gör 50 kr hit eller dit. Det finns också Lidl i grekland annars.
    Vi tar med en enkel sittvagn/sulky så där får det inte plats några blöjor.

Svar på tråden Vad behöver man ta med till Kreta?