• Ping48

Torra slemhinnor

Hej! Jag har börjat med Ovestetin och det sved och brände rejält vid starten att föra in en vit spolformad vagitorie i vaginan varje kväll. Detta har jag gjort nu i fyra kvällar och under natten och dagen efter kommer det ut jättemycket gult slemaktigt från vaginan. Är det normalt att det som kommer ut är gult och slemmigt? 
    Jag hoppas få svar!
    Ping48

• Svar på tråden Torra slemhinnor
  • Anonym (Katja)

Har du ordinerad av läkare att ta varje kväll? Jag tar 2 ggr i veckan.

• Ping48

Hej,
    nej men enligt bruksanvisningen ska man börja med att införa en så kallad tablett varje kväll i 2-3 veckor och därefter 2 ggr i veckan.
    Började inte du så också?

• Anonym (Katja)

Fick börja med varannan kväll första veckan, sen 2 i veckan. Efter några månader började det svida lite så gjorde ett uppehåll en vecka. Sen funkade 2 i veckan igen.

• Anonym (klimakterieförnekare)

Vagitorien löses upp för att avge östrogen och resterna ramlar ut, det är normalt.

Men om du känner dig irriterad där är det ju inte bra. Jag tog mest Ovesterin mot irritation i urinöret så jag tog den inte varje kväll utan några gånger i veckan och om jag upplevde besvär. Det räckte för mig.

• Anonym (Katja)

Glömde skriva att gynekologen sa att svedan berodde på att slemhinnorna är/blir sköra och då gör man ett uppehåll.

Svar på tråden Torra slemhinnor