• Anonym (Kim)

Levande begravd i relationen

Min sambo tar inget initiativ till att prata, fördjupa relationen på något sätt. 

vill knappt ha sex längre. Känner ingen kärlek eller vänlighet från honom längre.

har försökt prata om det men han säger bara att han är trött och att vi kan prata nästa dag. Men han tar då inget initiativ heller. Samtidigt gör han själv inget för att rodda med en separation.känns som han bara väntar på att jag ska tappa tålamodet och flytta själv . Har försökt rädd denna relation för många gånger, men det krävs två.
    värsta är att vi har ett barn tillsammans. 

känns som jag är levande begravd i denna relation. 

• Svar på tråden Levande begravd i relationen
  • Anonym (Granbarr)

Om han inte vill rädda denna relation är det denna sanningen du måste utgå ifrån och förhålla dig till och ta eget beslut. 

Om han nånstans vet att du inte vill separera så vet han ju att han kan bete sig såhär eftersom du ändå stannar kvar trots allt.. Så varför ska han ändra sig?  Han får ju ändå inga konsekvenser ändå liksom... 

• Teresse7

Du ska inte slösa bort ditt liv i en relation Du knte mår bra i. Vill han inte göra nått åt situationen så måste du lämna honom för din eget bästa. Erat barn klarar den resan. Ta hand om dig

• Anonym (ultimatum)

Det låter verkligen inte hälsosamt. Har du satt hårt mot hårt någon gång? Vad var hans reaktion i så fall? Det kan ju vara som någon skrev att han tror inte att han behöver anstränga sig...se bara till att du har ordnat inför en eventuell skilsmässa innan du tar upp det, dvs se över ekonomi, boendemöjligheter etc innan du pratar med honom. Risken är att helvetet bryter lös och då är det mycket svårare att försöka vara rationell...

Svar på tråden Levande begravd i relationen