• Anonym (Ia)

Mediala förmågor och investeringar?

Nu vet jag inte lös om det finns några mediala människor här på familjeliv, men det är min förhoppning i alla fall 😊

Jag vill börja med att på förhand be om ursäkt om någon tar illa vid sig av min fråga. Det är det sista jag vill göra, och förstår om det finns folk som ogillar min fråga, men det är likväl en genuin fråga. 
    Jag hoppas att man kan respektera att denna frågan vänder sig till er som faktiskt gör detta, och inte är tänkt för att diskutera moraliska och etiska delar här utan det är en egen tråd då. 
    Min undran är om det finns någon här som använder sina mediala krafter till ekonomiska saker? Till exempel en sån sak som att fråga kort eller pendel om man ska investera i en fond eller aktier eller företag, och vadå då ?andra sidan? säger om just en specifik aktie till exempel?
    Jag förstår som sagt att det kan vara väldigt olika i hur man ser på att göra det. Jag vet att det finns allt ifrån de som säger att man absolut aldrig ska använda sin mediala förmåga till att gynna sig själv, till dem som tycker att meningen är att man ska kunna använda dem till att göra både sitt eget och andra människors liv bättre och därmed tycker det är okej.
    Men denna tråden är inte riktad till den moraliska eller etiska diskussionen kring detta. Min fråga riktar sig som sagt till de som använder sig av detta, och kring hur era erfarenheter är kring det (om det nu finns någon som gör det dvs).

Tack på förhand för era svar 🙏😊
Svar på tråden Mediala förmågor och investeringar?