• Anonym (Jul)

Förhållande som bara går ut på närhet?

Jag har varit i ett förhållande i typ ett halvår nu och jag har börjat fundera. Det känns som min partner vill vara ihop med mig mest för närhet och sex. Det är mest det vi gör när vi väl träffas medans jag saknar annat utöver det. Vi träffas rätt regelbundet men mellan gångerna har vi knappt kontakt och det är bara jag som ringer. vi gör typ inga aktiviteter och åker iväg utan vi umgås nästan alltid hos partnern pga praktiska omständigheter. där finns inte så mycket att göra vilket leder till sex. Det är mest partnern som njuter av det med. Vet dock att den har kontakt med andra kompisar via internet typ dagligen och träffar kompisar ibland. Har sagt att jag vill ha mer kontakt och hitta på annat med men det blir inte mycket skillnad. Känns nästan som jag börjar tappa känslor av dethär och blir mindre sugen på sex o sånt

• Svar på tråden Förhållande som bara går ut på närhet?
  • Anonym (De)

Inte så konstigt om du ledsnar om relationen handlar mest om fysisk kontakt.

• Anonym (Jo)

Närhet och sex är ju det man behöver. Allt annat är oftast bättre med gamla vänner.

• Anonym (rr)

Klart du blir mindre sugen på sex om det inte låter som att du njuter, varför är det så?

• Anonym (Omg)

Låter som världens tråkigaste förhållande och partner. Lämna! 

• Anonym (Jul)
    Anonym (rr) skrev 2025-10-12 22:36:37 följande:

Klart du blir mindre sugen på sex om det inte låter som att du njuter, varför är det så?

Blir inte lätt upphetsad och kåtheten kan försvinna snabbt. Vet inte vad det beror på om det något annorlunda med min kropp eller om det beror på annat
  • Anonym (Jul)
    Anonym (Jo) skrev 2025-10-12 22:13:00 följande:

Närhet och sex är ju det man behöver. Allt annat är oftast bättre med gamla vänner.

Alla verkar se förhållanden på olika sätt
  • Anonym (Emy)
    Anonym (Jul) skrev 2025-10-12 22:52:44 följande:
    Blir inte lätt upphetsad och kåtheten kan försvinna snabbt. Vet inte vad det beror på om det något annorlunda med min kropp eller om det beror på annat
    Det kan bero på att du är tillsammans med en partner som mest verkar vilja använda dig för sex. Helt förståeligt att det blir svårt att bli sugen då. Då kä man inte att man duger som något annat.

Sluta att bara ha sex, och ställ krav på ditt förhållande. Om ni nu verkligen är tillsammans och inte bara KK?
  • Anonym (Emy)
    Anonym (Emy) skrev 2025-10-13 15:37:43 följande:
    Det kan bero på att du är tillsammans med en partner som mest verkar vilja använda dig för sex. Helt förståeligt att det blir svårt att bli sugen då. Då * känner man inte att man duger som något annat.

Sluta att bara ha sex, och ställ krav på ditt förhållande. Om ni nu verkligen är tillsammans och inte bara KK?
    * Edit

Tillägg: Inget annat än sex = inget sex
  • Anonym (Jul)
    Anonym (Emy) skrev 2025-10-13 15:37:43 följande:
    Det kan bero på att du är tillsammans med en partner som mest verkar vilja använda dig för sex. Helt förståeligt att det blir svårt att bli sugen då. Då kä man inte att man duger som något annat.

Ja. Särskilt när man vet att andra vänner funkar att umgås med. då är det kanske rätt naturligt att jag inte blir upphetsad?

Tänker inte ha sex med honom nu på ett tag för att se vad han går för
  • Anonym (Jul)
    Anonym (Omg) skrev 2025-10-12 22:38:56 följande:

Låter som världens tråkigaste förhållande och partner. Lämna! 

Har funderat på det 
Svar på tråden Förhållande som bara går ut på närhet?