Sharia
Bör Sverige acceptera Sharialagar?
Bör Sverige acceptera Sharialagar?
Nej, varför i hela friden skulle man acceptera att införa det?
Ibland kan jag visserligen känna att straffen är mjäkiga, t.ex om någon våldtagit eller dödat barn. Jag är inte helt emot dödstraff således, men jag tänker ändå att ett liv i fängelse nog är värre än döden ( så länge de inte blir utsläppta).
Men om vi anpassar oss mer mot Islam och Partier som Nyans får mer inflyta så kanske vi bör börja att diskuter detta. Tänker att det börjar ju bli några miljoner svenskar som kommer från sånna ställen där detta är en verklighet.
Män kanske ser fler fördelar än en kvinna? 👿
https://veckansnyheter.se/2017/05/10/exempel-pa-sharialagar/
Men om vi anpassar oss mer mot Islam och Partier som Nyans får mer inflyta så kanske vi bör börja att diskuter detta. Tänker att det börjar ju bli några miljoner svenskar som kommer från sånna ställen där detta är en verklighet.
Here we go again?
Frågan är intressant ur ett bredare perspektiv. Vilken form av rättskipning kan vi acceptera utanför de offentliga domstolarna?
Ska skiljedomstolar förbjudas?
Ska allt brottsligt som sker inom familjen hanteras enbart av offentliga domstolar?
Vad kan föräldrar bestäma över omyndiga barn?
De som händelsevis känner ett trängande behov av att leva under sådan lagstiftning rekommenderas att förpassa sig snarast möjligt till något land där detta praktiseras.
Hugga händerna av tjuvar... tja..
Inte fullt ut men nog finns det alltid russin man kan plocka. Vi skulle ju kunna implementera den selektivt och temporärt där det kan finnas samhällsnytta. Hugga händer till exempel - nog fan kan det vara effektivt mot snatteri.