• Anonym (Mr Juridik)

Sharia

Bör Sverige acceptera Sharialagar?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sharia
  • Anonym (Njae)

Nej, varför i hela friden skulle man acceptera att införa det?

Ibland kan jag visserligen känna att straffen är mjäkiga, t.ex om någon våldtagit eller dödat barn. Jag är inte helt emot dödstraff således, men jag tänker ändå att ett liv i fängelse nog är värre än döden ( så länge de inte blir utsläppta).

• Anonym (Mr Juridik)

Men om vi anpassar oss mer mot Islam och Partier som Nyans får mer inflyta så kanske vi bör börja att diskuter detta. Tänker att det börjar ju bli några miljoner svenskar som kommer från sånna ställen där detta är en verklighet. 

• Anonym (Njae)
    Anonym (Mr Juridik) skrev 2025-10-13 10:53:36 följande:

Men om vi anpassar oss mer mot Islam och Partier som Nyans får mer inflyta så kanske vi bör börja att diskuter detta. Tänker att det börjar ju bli några miljoner svenskar som kommer från sånna ställen där detta är en verklighet. 

Det är nog inte sannolikt att det händer, men i så fall bor jag inte längre kvar i Sverige den dagen det sker.
  • Anonym (J)

Frågan är intressant ur ett bredare perspektiv. Vilken form av rättskipning kan vi acceptera utanför  de offentliga domstolarna?

Ska skiljedomstolar förbjudas?
    Ska allt brottsligt som sker inom familjen hanteras enbart av offentliga domstolar?
    Vad kan föräldrar bestäma över omyndiga barn?

• Rataxes

De som händelsevis känner ett trängande behov av att leva under sådan lagstiftning rekommenderas att förpassa sig snarast möjligt till något land där detta praktiseras.

The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Anonym (S)
    Anonym (Mr Juridik) skrev 2025-10-13 10:53:36 följande:

Fast att vi har en ökande befolkning (ca en miljon) med ursprung i traditionellt muslimska länder betyder ju för det första inte att de är praktiserande muslimer ( under 100 000 är medlemmar i en församling) och för det andra betyder det ju inte heller att de som nu är det, vill införa sharialagar.
  • Dr Nail

Inte fullt ut men nog finns det alltid russin man kan plocka. Vi skulle ju kunna implementera den selektivt och temporärt där det kan finnas samhällsnytta. Hugga händer till exempel - nog fan kan det vara effektivt mot snatteri. 

Svar på tråden Sharia