Lämna för att vara själv?
Är det någon som lämnat en längre relation (med barn) för att leva själv?
Är det någon som lämnat en längre relation (med barn) för att leva själv?
Ja....det är väl därför man lämnar? Man lämnar för att det inte fungerar längre och då lever man själv.
Eller har jag missat nåt?
Man måste inte träffa någon ny .
Ja, jag ville hellre leva själv än med mitt ex. De flesta jag känner som separerat har inte gjort det för att de träffat någon annan utan för att de hellre lever själv än med partnern de lämnat.
Ja....det är väl därför man lämnar? Man lämnar för att det inte fungerar längre och då lever man själv.
Eller har jag missat nåt?
Man måste inte träffa någon ny .
Men är det inte lite märkligt att kvinnan fortfarande förväntas stå för allt extra pyssel och mys i hemmet, storstädningar och storhelger och födelsedagar?
Mannen kan ha åsikter om det, han gnäller ofta att det görs för mycket i olika sammanhang. Födelsedagskort är tjafs, blommor är onödigt, varför ska man ringa folk eller tacka för senast eller anstränga sig och bjuda på fin mat (fast andra anstränger sig när vi är hos dem)?
Men om kvinnan då slutar göra det extra, då blir det otrivsamt. Då blir det så småningom äckligt och fattigt och mindre socialt, och han kanske får en nyckelring i födelsedagspresent eftersom han inte gav henne en vettig present de senaste fem eller så åren.
Och där tar ofta relationen slut, eftersom mannen förväntar sig mer av kakan och inte klarar av att kvinnan beter sig som han själv gör.
Jag har slutat städa så nu slipper han gnälla över de initiativen, jag viker ingen tvätt för den viker ju sig själv om jag bara ignorerar den tillräckligt länge, jag har slutat baka för det gnälldes också på, jag har slutat äta middag på fredagar för jag är nöjd med ost och kex och vin.
Jag väntar på att han ska fatta och under tiden gör jag vad jag vill istället.