Te eller annan varm dryck
Jag älskar att dricka något varmt på kvällen och vill börja dricka te eller annan varm dryck med något nyttigt i. Vad brukar ni lägga i teet som är både gott för smaken och bra att få i sig på kvällen 😊 Alla tips tack!
Jag älskar att dricka något varmt på kvällen och vill börja dricka te eller annan varm dryck med något nyttigt i. Vad brukar ni lägga i teet som är både gott för smaken och bra att få i sig på kvällen 😊 Alla tips tack!
Har du provat pumpachai nån gång? En nyhet i te-sortimentet som jag tycker passar rätt bra just nu, med Halloween i antågande och allt 🎃
Hittade min sort på Hemköp förövrigt.
Honung lär också vara bättre att lägga i teet än vitt socker. Lent för halsen, samma sötma men inte lika onyttigt eller uppiggande som raffinerat socker.
Jag tycker koffeinfritt kaffe med lite pumpkin spice och skummad grädde är gott på hösten. Upp till var och en om man tycker grädde är för onyttigt. Vill jag ha någon sötning vilket är sällan så använder jag Ica sötströ.
Annars gillar jag Clippers kamomill med persika är väldigt gott på kvällen.
Har inte testat själv men en citronskiva kanske kan vara gott i i te?
Varm buljong är gott att dricka.
Varm choklad är också gott vid kyliga höstkvällar.
Jag dricker varm choklad nu som jag gör i min Dolce Gusto kapselmaskin.
Hemgjord välling på havremust som du smaksätter med tex kanel är gott.
Manuka honung i mitt menta cai är både gott och antibakteriellt. Rekommenderas!
Är individuellt vad som är bra att få i sig på kvällen. Finns te som lugnar och hjälper sömnen, likaså en kopp varm mjölk. Eller svart te som kan vara bra om du är väldigt kvällstrött och vill hålla dig vaken till sängdags. Eller diverse drycker med kalorier och näring om du behöver mer av det, t ex varm nyponsoppa.
Kamomillte är ju en klassiker för kvällen.