Hjälp! Har jag fått missfall?
Hej,
jag har aldrig fått ett missfall så jag vet inte hur det kan vara. När jag läser stories så tycker jag inte mitt verkar vara typiskt ett missfall så jag skriver här och kollar vad ni tror.
Jag testade positivt på Clearblue ultratidig den 6/10 (testade negativt 26/9 och 28/9). Senaste mens var 2/9, och oskyddat sex skedde 15/9.
Jag har en son som jag fött okomplicerat, och två aborter i bagaget.
Under denna graviditet har jag känt mig trött, illamående, varmare kroppstemperatur och väldigt ömma bröst. Jag har till och från haft lite mild mensvärk men det minns jag även att jag haft när jag var gravid med sonen. För cirka 1,5 vecka sedan fanns det lite lite rosa på pappret när jag torkade mig men sen försvann det, och allt löpte på som vanligt.
Förrigår, när jag nattade min son, kände jag plötsligt varmt mellan benen och som att något rann ur mig. Jag tänkte att det kanske var en flytning eller att jag råkade kissa lite på mig. När jag tände ljuset såg jag att det var klarrött blod på mina byxor. Jag sprang till toaletten, drog ner byxorna som var nedblodade och jag såg även något som såg ut som en geleaktig klump, typ koagulerat blod (2-3 cm). Min man kom in, såg chockad ut och plockade upp detta medan jag tog en dusch. det fortsatte droppa lite färskt blod, jag satte på en binda och ringde 1177. Under tiden jag satt med 1177 så kände jag hur det liksom tryckte nedåt mot magen och ryggen. Nästan som när man ska ta i för att pruta eller bajsa.
1177 tyckte inte jag skulle till akuten då jag inte blödde så att det forsade, och jag inte hade extrema smärtor. Hon trodde det var ett missfall och bad mig avvakta, och låta kroppen sköta det självt.
Jag gick på toa igen och såg att det blött lite till på bindan, men mer vattnigt den där gången. När jag torkade mig så var det lite färskt blod på pappret. Trycket slutade, och jag lade mig ca 2 h efter incidenten och somnade. Nästa dag (alltså igår) vaknade jag med ömma bröst, illamående och trötthet. Under dagen gick jag på toa och torkade mig, men bindan var helt tom - bara bruna flytningar på pappret. Idag samma sak - ömma bröst och illamående men bara lite lite mörkare flytning, typ orangea.
Igår ringde jag även gyn som sa att det förmodligen är ett missfall, och att symptomen kommer klinga av samt att jag ska ta nytt test om 4 veckor. Dom ville inte att jag kommer in på ett VUL.
Jag tycker hela förloppet gått för snabbt, när jag läser era stories känns det som att man blött ett bra tag, haft föraningar innan (inte bara en plötslig rush av blod), och att man kanske blött i några dagar/vecka. Kan detta varit ett missfall? Eller kan det vara något annat? Jag har googlat utomkveds, vanished twin, och även massa sjukdomar så jag freakar ut nu (jag vet att det inte är bra) men jag förstår liksom inte vad som sker.
Har ni liknande erfarenhet?