• Anonym (Blomman95)

Barnlängtan

Halloo.. vi har försökt nu i två/tre månader med att få ett plus på stickan.. men de verkar gå segt, trotts positiva ägglossnings test och sex den fertila veckan så inget? är nu 11 dagar förbi ägglossning och inte en liten skymt av något.. har signat upp för natural cykles och tänkte prova om de kan ge en bättre förståelse på cykeln? 
    men har ni några andra tips på att boosta kroppen för att de kanske ska gå lite lättare? 

• Svar på tråden Barnlängtan
  • Anonym (f)

Ge det tid. 2 eller 3 månader är ingenting.

• Anonym (J)

Vad roligt att ni försöker skaffa barn! ❤️

Men försök att ta det lugnt, 2-3 månader är faktiskt inte så lång tid. Jag har 4 barn och det har tagit olika lång tid varje gång:
    1 - 2 månader
    2 - 1 år
    3 - 6 månader
    4 - 1 månad

De gånger det gått snabbt så har vi använt min menscykel och sannolikheten när ägglossning skulle vara. Inga teststickor. 

• Snöflinga1995

Nä det är väl egentligen ingen tid. Jag har haft spiral i 5 år och tog ut i mars. Så vi har väl försökt sen dess egentlige.. har inte haft särskilt koll på min menscykel därav teststickor för att veta lite när man borde ha ägglossning å så? men ja man är ju så himla barnsugen bara man vill ju ha de nu 🙈

• Anonym (H)

2-3 månader är verkligen ingen tid alla när de kommer till att försöka bli gravid! Räkna med att det kan ta upp till ett år! 
    För oss tog det 2 år! 

Det finns så mycket olika tips och råd om saker man kan pröva och grejer man kan äta för att öka chanserna. Det känns som jag prövade allt och blev tillslut dum i huvudet av allt!! 

Mitt tips till dig är att testa med ägglossningstester för att få koll på din ägglossning. Tycker att natural cykels är en toppen app för att hålla koll på kroppen 🙂 
    Håll en hälsosam vikt, börja ät folsyra och sen lev på som vanligt!! 

Jag ångrar idag att jag la så sinnessjukt mycket tid och kraft på att försöka göra allt i min makt för att bli gravid när inget av de funkade. Jag slutade leva mitt liv! 

Så ta det lugnt, mys med din partner när du har ägglossning så kommer det gå vägen så småningom 🥰

• Anonym (Bea)

Ät folsyra och lev vanligt hälsosamt med lite träning och vardagsmotion. Sluta använda nikotin om någon av er gör det. Upp till ett år med försök räknas som normalt.  Lycka till! :) 

• Anonym (Blomman95)

åh idag är mensdag än har ingen mens kommit. 

inga symtom och tog gravtest på lunchen syntes inget. Har inte ens vanliga menssymtom? 
    om de inte kommer någon mens denna vecka när bör de synas på ett gravtest måntro?

• Anonym (H)
    Anonym (Blomman95) skrev 2025-10-21 16:28:01 följande:

åh idag är mensdag än har ingen mens kommit. 

inga symtom och tog gravtest på lunchen syntes inget. Har inte ens vanliga menssymtom? 
    om de inte kommer någon mens denna vecka när bör de synas på ett gravtest måntro?

Jag har fått positiva gravtest ca 4 dagar innan beräknad mens. På dagen jag skulle fått min mens har testerna varit starkt positiva. Men jag har också varit 100% säker på när jag haft min ägglossning för den biten spelar ju stor roll! 
  • Anonym (Blomman95)

Ah, ja det här nog bara min kropp som är helt crazy? har alltid vetat på dagen när den ska komma men inte nu? asså man känner sig så utelämnad 😅 jag känner att jag har tusen frågor om allt men de är så svårt att komma i kom med sjukvården/gyn/barnmorska för att kunna ställa alla sina funderingar? 

• Anonym (Västerbotten)

I stort sett alla får plus 14 dagar efter ÄL, men då gäller det ju att veta exakt när ÄL skett också. Mensen kan ju va sen för att ÄL skedde sent?

Jag hade BIM igår men har inte fått varken mens eller plus. Så min kropp verkar också spela ett spratt 😩 

Hoppas vi får vårt plus båda två snart 😍

• Anonym (Blomman95)

Ja mensen kom på fredag! Så flera dagar sen 😧
    men nu är den över så nya försök väntar 🙈 

håller tummarna för dig med!

Svar på tråden Barnlängtan