• himla

Namnval.... KIM ?

Nu funderar jag på om det är ett kill namn eller ett tjejnamn i era öron !

Tycker nog själv att här i sverige är Kim en kille... men samtidigt är det ju på tv å de ickesvenskar som är i Sverige vanligare att tjejer heter Kim....

så ja vad tycker DU?

• Svar på tråden Namnval.... KIM ?
  • Rusty

Kim är ett könsneutralt namn för mig. Om jag fick brev från en främmande Kim skulle jag inte ha en aning ifall det var en hon eller han.

• gravida06

jag är tjej heter o heter Kim. tycker inte om detta namn:p ghaha vet inte varför men har blivit mkt jobbiga förväxlingar när jag gick i skolan o så:p

• MayaS

Kim är för mig både killnamn och tjejnamn...

• Fru November
    Som barn skulle jag inte kunna säja kim till en tjej, men nu på senare tid så har det blivigt många kim..

Kim Possible
    Kim i 24 mm
    ♥♥Längtar bebis♥♥
  • himla

haha.. har redan fått det svaret jag befarade... synd... tycker att kim är såå fint !
    Men fortsätt gärna att svara i tråden...

• Taffer

Själv heter jag Kim och jag é tjej....

• Rusty

Det är väl skitcoolt att ha ett könsneutralt namn?

• himla

Tänker som gravida06 säger... förväxlingar å så... nja.. vill inte att min lill* ska behöva ta det om jag kan fixa annorlunda....

Har verkligen fått svar på min fråga..
    Kim åker ifrån namnlistan... Tyvärr...

• JeanneDArc

jag förknippar mer med tjejer.. beror nog helt på vilka man känner

• bubu

Det är ju egentligen neutralt, men jag tycker att det är en kille!

• grisekno

Kim är nog det enda namnet jag tycker känns helt okej på både killar o tjejer! Vet att Kaj också är könsneutralt men tycker det är absolut mest ett killnamn.

Jag tycker Kim är jättefint på en flicka, har faktiskt funderat på det själv!

• Rusty

Vad är det för hemskt att nån man aldrig träffat tror att man är av det andra könet? Det har hänt mig ibland och jag fattar inte riktigt ptoblemt. Det är ju snabbt utrett.

• IHateYourFace

Ja känner både killar & tjejer som heter Kim men tycker nog ändå att de är ett tjejnamn.
    De är finare som tjejnamn på nåt sätt

• simpa

Mitt ex heter Kim, så för mig är det helt solklart ett killnamn!

• KimS

Jag är en tjej och jag heter Kim, världens finaste namn! Spelar ingen roll om du har det namnet på en kille eller en tjej.....det passar lika bra på båda könen!

• skogstjärna

Jag är oxå tjej och heter Kim, jag känner två tjejer till som heter Kim. Så för mig är Kim absolut ett tjejnamn. Den enda kill-Kim jag träffat var en kanin, men jag skulle inte tycka att det var konstigt på något vis om jag träffade en kill-kim. Jag är svensk och mina föräldrar och vänner med, så det tror jag inte har något med saken att göra :)

• Yrslan

Kim är ett könsneutralt namn för mig.

• Misty W

Hej..!
    I min familj e KIM ett släkt namn.. Och eftertsom d e ett namn som både killar å tjejer kan heta så har jag fått d efter min pappa. Så jag, min papap, min bror å min ena kusin heter kim.. Mina barn kommer att få d namet oxå..!
    I min omgivning är d ganska många som hter just KIM och å jag känner lika många tjejer som killar.
    Ha d bra å lycka till me aqtt hitta ett annat namn..!

Svar på tråden Namnval.... KIM ?