Tror ni jag är gravid?
Hej,
Jag hade alltså oskyddat sex med min nya pojkvän 7 ggr helgen för två veckor sedan. När jag hoppar på flygplanet hem till Sverige på måndag morgon märker jag på toaletten på flygplatsen att jag har ägglossningsflytningar. Vi körde avbrutet. Två naiva personer och jag vill inte ha pekpinnar om det tack. 30 och 40 år gamla, akademiker och en som är förälder sedan innan så vi är inte korkade även om man kan tycka det i detta sammanhang. Jag har aldrig blivit gravid trots en del slarv, så tror nästan inte jag ens kan bli det.
Hur som; Ägglossningsflytningarna fortsätter och pikar på onsdagen. Jag brukar få mensen cirka 15-16 dagar efter det. Jag har inte en helt regelbunden cykel men känner min kropp väl och är inläst i kvinnohälsa osv. Mensen skulle kommit idag enligt min app. Men den kom tisdag fm. Väldigt ovanligt att den är tidig. Jag blödde rätt mycket under tisdagen, mindre på onsdagen och idag var det bara brunt på tampongen och sen senaste 5 timmarna inget blod alls.
Jag bröt ihop på jobbet idag över en skitsak och började gråta. Har aldrig hänt. Jag har förhöjd temp, 37,5 i munnen. Fortfarande mensvärk. Jag tog ett tidigt test i måndags. Toknegativt. Vad är det frågan om?! Bara kort mens och en iinstabil tjej som är påväg att bli sjuk? Eller finns det fortfarande risk för graviditet? Det hade inte varit bra. Självklart ska jag ta ett test igen. Jag vill bara att någon lugnar mina nerver lite.