• Anonym (Ledsen)

Tror ni jag är gravid?

Hej, 

Jag hade alltså oskyddat sex med min nya pojkvän 7 ggr helgen för två veckor sedan. När jag hoppar på flygplanet hem till Sverige på måndag morgon märker jag på toaletten på flygplatsen att jag har ägglossningsflytningar. Vi körde avbrutet. Två naiva personer och jag vill inte ha pekpinnar om det tack. 30 och 40 år gamla, akademiker och en som är förälder sedan innan så vi är inte korkade även om man kan tycka det i detta sammanhang. Jag har aldrig blivit gravid trots en del slarv, så tror nästan inte jag ens kan bli det. 

Hur som; Ägglossningsflytningarna fortsätter och pikar på onsdagen. Jag brukar få mensen cirka 15-16 dagar efter det. Jag har inte en helt regelbunden cykel men känner min kropp väl och är inläst i kvinnohälsa osv. Mensen skulle kommit idag enligt min app. Men den kom tisdag fm. Väldigt ovanligt att den är tidig. Jag blödde rätt mycket under tisdagen, mindre på onsdagen och idag var det bara brunt på tampongen och sen senaste 5 timmarna inget blod alls. 

Jag bröt ihop på jobbet idag över en skitsak och började gråta. Har aldrig hänt. Jag har förhöjd temp, 37,5 i munnen. Fortfarande mensvärk. Jag tog ett tidigt test i måndags. Toknegativt. Vad är det frågan om?! Bara kort mens och en iinstabil tjej som är påväg att bli sjuk? Eller finns det fortfarande risk för graviditet? Det hade inte varit bra. Självklart ska jag ta ett test igen. Jag vill bara att någon lugnar mina nerver lite. 

• Svar på tråden Tror ni jag är gravid?
  • Anonym (Ledsen)

Hej igen, 

Var tvungen att känna på min tapp. Ja jag tvättade händerna noga. Hur som, den är mjuk och låg. Tycker också det luktade lite skumt om fingret efter. Fick lite bruna flytningar på sig, men inte mycket. Att den är låg har jag varit med om förut men ovanligt mjuk om jag inte virrar ihop det. Hoppas ingen här är allt för lättäcklad. Men jag tycker hela jag luktar ovanligt mycket svett. Alltså kroppen är ju uppenbart helt hur balans?! Är helt svettig i ljumskarna och det brukar jag inte vara. Tränar 5 dagar i veckan och har ingen övervikt. Är noga med min hygien. Ska ta ett test imorgonbitti, hoppas det inte her mig en chock. 

• Anonym (Ssk)

Tror du inte att du kan ha en infektion i kroppen och lite feber? Att du skulle vara gravid känns osannolikt efter vad du beskriver.

• Anonym (Nja)

om du blödde mycket så är det inte så troligt att du är gravid. Är väldigt ovanligt att vara gravid trots mens även om det såklart kan hända. har varit gravid fyra gånger och vid två av dessa fått nidblödning. Det var vid ena tillfället bara som en femkrona blod i trosan Och vid andra tillfället något mer än så men ändå mycket sparsamt och höll enbart i sig över dagen. 

• Anonym (Ledsen)

Okej skönt. Jag har behandlat mig med oral svampmedicin då jag åkte på svamp. Får det tyvärr någon gång per år och har en läkare som skriver ut medicin till mig. Jag funderar på om den kan ha påverkat det hela. Har dock aldrig hänt förut vad jag kan minnas. 

• Anonym (Si)

Jag håller med om att det inte är troligt att du är gravid med negativt graviditetstest och blödningen. Däremot skulle jag aldrig våga ha oskyddat sex så intensivt om jag inte ville bli gravid. Jag har blivit gravid på första försöket (dvs ett möjligt tillfälle den första månaden vi försökt) åtta av totalt åtta gånger, som 40-åring lika lätt som som 21-åring.

• Anonym (Ledsen)

Jag tog ett till test nu på kvällen. Ett rfsu testa tidigt. Absolut negativt. Var väl iof inte mer än 3 h sedan jag kissade, men det var verkligen negativt och det ska ju vara ett rätt känsligt test. Så jag litar på det. Har väl varit stressad och fick en märkligt kort mens bara. Nej dumt med oskyddat, men jag tror ju inte jag kan bli gravid så lätt och sen tål jag varken kondomer eller hormoner. Får jag barn med killen och sen känner vi oss klara- då får han knipsa. Eller så får vi bara ligga säkra perioder med natural cykles. Att bli gravid på första försöket varje gång är ju faktiskt inte det statiskt vanliga heller. 

• Anonym (Si)
    Anonym (Ledsen) skrev 2025-10-16 22:48:17 följande:

Jag tog ett till test nu på kvällen. Ett rfsu testa tidigt. Absolut negativt. Var väl iof inte mer än 3 h sedan jag kissade, men det var verkligen negativt och det ska ju vara ett rätt känsligt test. Så jag litar på det. Har väl varit stressad och fick en märkligt kort mens bara. Nej dumt med oskyddat, men jag tror ju inte jag kan bli gravid så lätt och sen tål jag varken kondomer eller hormoner. Får jag barn med killen och sen känner vi oss klara- då får han knipsa. Eller så får vi bara ligga säkra perioder med natural cykles. Att bli gravid på första försöket varje gång är ju faktiskt inte det statiskt vanliga heller. 

Nej, det förstås. Jag tänkte mer om man verkligen inte vill riskera det. Och trots att jag alltid blivit gravid så lätt har jag i långa perioder (när jag känt det inte skulle gjort något att råka bli gravid) använt säkra perioder och på de osäkra perioderna avbrutet, och det har fungerat utmärkt för oss. Även om man kan fungera litet olika.
Svar på tråden Tror ni jag är gravid?