• Anonym (Vilsen)

Inte får träffa hans familj

Min partner sedan två år tillbaka har träffat alla i min familj. Mina barn, mamma, pappa, syskon och syskonbarn. Han är inbjuden till allt. Vi har passat min brorsdotter vid flera tillfällen osv.

Jag har aldrig träffat någon i hans familj, de har en nära relation och även med släkt. De har fester o firande ihop och han har en liten systerson som han ex spenderar dagen idag med tillsammans med sina föräldrar. 

Jag tycker det är fint att de har fin kontakt och att han bygger en fin relation med sin systerson. 
    Det skiljer 12 år på oss och han har inga barn. Det finns en risk att han kommer vilja ha men vi har sagt att vi lever i nuet.
    Men då börjar jag grubbla, varför är inte jag inkluderad i hans liv med sin familj? De vet om mig men jag har aldrig ens hälsat på dom. Det är han som åker själv på allt. Alla högtider, födelsedag osv. 

Jag kanske är naiv .. 

• Svar på tråden Inte får träffa hans familj
  • Anonym (Hm)

Är du säker på att dom vet om dig? Jag menar inget illa med min fråga, men är du verkligen säker? Gällande din partner behöver du nog fråga dig om ni står på samma våglängd tyvärr :/ 

• Spucks

Det låter väldigt märkligt. Vad säger han, när du frågar?

Är du säkert att de vet om dig? Och accepterar att han är med dig? Eller är det så att de har något emot dig och et är därför han inte tar med dig? Tex. att de är rasister och du är utlänning eller har en mörk hydfärg. Fast då borde han inte ha en bra relation med dem ....

• Xenia

Det låter verkligen konstigt?

Men har du inte frågat honom rent ut någon gång? Jag tycker faktiskt det är märkligt beteende av din partner. Men lika märkligt är det att du aldrig ifrågasatt detta under dessa två år.

• Anonym (Vilsen)
    Spucks skrev 2025-10-18 16:22:01 följande:

Är du säkert att de vet om dig? Och accepterar att han är med dig? Eller är det så att de har något emot dig och et är därför han inte tar med dig? Tex. att de är rasister och du är utlänning eller har en mörk hydfärg. Fast då borde han inte ha en bra relation med dem ....

Ja jag vet att de vet om mig. Han har pratat i telefon med dom och sagt att han är hos mig. (bor i en annan stad) han har skrivit med sin syster och svarat att han är med mig. Han berättade vid ett tillfälle att hans mamma frågat om inte jag skulle komma med på en kräftskiva men jag jobbade då. Jag vet att de vet men jag vet inte om han tycker det är jobbigt då jag är äldre och har stora barn. Han har aldrig presenterat någon för familjen. Han är 35.
  • Anonym (Vilsen)
    Xenia skrev 2025-10-18 16:25:44 följande:

Det låter verkligen konstigt?

Men har du inte frågat honom rent ut någon gång? Jag tycker faktiskt det är märkligt beteende av din partner. Men lika märkligt är det att du aldrig ifrågasatt detta under dessa två år.

Tog ett år innan jag träffade hans vänner, han tyckte det va skönt när jag väl hade gjort det men det var jag som fick ifrågasätta varför jag inte var inkluderad. Nu är jag alltid det med vännerna. Har frågat lite löst nån gång ang familjen och han har sagt att jag visst får träffa dom.. Men sen har det inte blivit. 
  • Xenia

Du får vara tydligare. Nästa gång det blir fest i hans familj, föreslå att du kommer med.

Av någon orsak har han svårt att få ändan ur vagnen. Men jag tycker inte du ska finna dig i att vara osynlig för hans familj.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Juni)

Meh! Jag läser ju som en gammal ko! Bortse från inlägg 7! 

• Tow2Mater

Orden 'det finns en risk att han kommer vilja ha (barn)' insinuerar att du inte vill ha barn, och han kanske darfor inte vet annu om han ser en framtid med dig och darfor inte vill involvera sin ursprungsfamilj.

• TriC

Är han muslim? Det kan ju vara så att du inte skulle godtas av hans släkt. 

• Anonym (M)

Om du är 47 och han 35 så har du svaret där. Han tror nog att de inte gillar den stora åldersskillnaden. 

• Anonym (Man)

Tänkte också att det kan bero på att föräldrarna är rasister. Men att hon är svensk medans han och hans familj inte är det och då är det inte alltid så att en svensk kvinna duger som partner till deras son.
  • TriC

Mycket mer sannolikt att föräldrarna är utlänningar och TS svensk. Jag talar av egen erfarenhet. 
  • Xenia

Det låter som du behöver ta  ett allvarligt samtal med din partner.

Har han berättat om dig (och om åldersskillnaden) för sina föräldrar? 

Planerar ni att gifta er eller flytta ihop? Att leva i nuet låter inte särskilt seriöst. Efter två år borde ni veta hur ni vill ha det. Det kan vara att hans föräldrar ser ert förhållande som något tillfälligt och då finns det ingen orsak att lära känna dig.

Föräldrarna kanske hoppas på att han ska gifta sig med någon yngre kvinna i deras kultur. Hur ställer han sig till det?

Är du beredd på att leva som hans älskarinna medan han planerar att gifta sig med en annan yngre kvinna en dag?

• Anonym (Hm)

Jag såg inte det här med ålderskillnaden. Ledsen, men det är nog där skon klämmer. Dom vet att du finns men inte din ålder eller vem du riktigt är. Jag har 14 år mellan mig och min man och tyckte att det var väldigt jobbigt att presentera honom då jag var väldigt ung när vi träffades (dock myndig). Vi har varit tillsammans i 17 år nu i december 

• Anonym (M)
    Tow2Mater skrev 2025-10-18 18:02:32 följande:

Orden 'det finns en risk att han kommer vilja ha (barn)' insinuerar att du inte vill ha barn, och han kanske darfor inte vet annu om han ser en framtid med dig och darfor inte vill involvera sin ursprungsfamilj.

TS är 47 år, så nej det kommer inte att bli några barn där, det förstår nog han också. Detta har han vetat om från första början.
Svar på tråden Inte får träffa hans familj