Hjälp hitta BH
70c är för litet men 70d är lite för stort. Suck.. hittar ingen bh som passar! Någon som kan tipsa om en modell som är något liten eller något stor i storleken? Så det kan passa någon som är mittemellan.
70c är för litet men 70d är lite för stort. Suck.. hittar ingen bh som passar! Någon som kan tipsa om en modell som är något liten eller något stor i storleken? Så det kan passa någon som är mittemellan.
Testa 75C eller 65D
Se till att du har mätt din storlek ordentligt. Blir en bh fel i passform på det sättet du beskriver så har du fel storlek.
Använd en måttabell så ser du bättre vad du ska ha.
Gå till en butik och be om att bli uppmätt. Då kan du även få tips på vilka modeller som passar dig.
Gå till en butik och be om att bli uppmätt. Då kan du även få tips på vilka modeller som passar dig.
Jag har bh i storlek 65d och 65e hemma också, men samma problem där. Tycker 70 är lättare att hitta i butik så därför blir det oftast 70 och inte 65. Är 71 cm under brösten och 88 cm över. Detta problem uppkom efter att jag slutade amma i somras. Vidden på brösten är som 65e/70d men dom fyller liksom inte ut kupan helt. Behöver tips på modeller som kan funka då?
På vilket sätt är det ett problem att det finns lite utrymme kvar i kupan? Får inte bysten tillräckligt med stöd eller ser det konstigt/fult ut på något vis?
Min jobb-bh, sedan många år, är Shock absorber active D+ och jag upplever att den suttit helt okej även när jag haft en kupstorlek större än den som passar bäst. Dock har jag en lågt placerad byst och behöver alltid släppa ut axelbanden så att de är så långa som möjligt. Du kanske istället behöver korta av axelbanden?