• Anonym (Agnes)

Lyckas aldrig få vänner

Hejsan 
    jag ung och känner mig ganska ensam. jag Försöker skaffa vänner men det går aldrig bra. har gått både på aktiviteter och kompisdejter men inget funkar. alla aktiviteter jag går på blir jag alltid utanför på och så fort jag får kontakt med någon hörs vi ett tag och sedan rinner det ut i sanden. Jag försöker visa intresse ställa frågor och prata om mig själv när jag träffar folk. Men de bara Struntar i mig sen. Vet inte vad jag gör för fel. Har aldrig blivit bjuden till fester eller umgåtts med jämngamla i grupp. Brukade leka med föräldrars kompisars barn som liten men vi har växt ifrån varandra. Det känns bara så hopplöst ibland 

• Svar på tråden Lyckas aldrig få vänner
  • Anonym (Nobla)

Detta skar lite i hjärtat att läsa. 
    Är väldigt svårt att ge råd när man inte vet så mkt om dig. 

Här du av dig för mkt eller dör lite till de vänner du får innan det rinner ut i sanden ? 

Föreslår du att ses ? 
    Har du sociala medier där du håller kontakten eller är det sms, telefon? 

Beskriv gärna lite mer 

• Anonym

Testa att gå med i andra aktiviteter. Typ gruppaktiviteter. Där man samlas i grupp och gör något tillsammans. 
    Gå med i någon förening som intresserar dig där man samlas runt ett intresse, sjunga i kör (brukar finnas i närmaste församling,
    Gå med i ett politiskt parti,
    anmäl dig till något voluntäruppdrag,
    kommunens vuxna på stan

• Tecum

Känner igen det där, jag kände mig också utanför när jag var ung. Har egentligen inga bra tips men försök att ägna dig åt något som intresserar dig. Då finns det en chans att träffa likasinnade som du har något gemensamt med.

• Anonym (Love)
    Anonym (Agnes) skrev 2025-10-20 20:25:23 följande:
    Lyckas aldrig få vänner

Hejsan 
    jag ung och känner mig ganska ensam. jag Försöker skaffa vänner men det går aldrig bra. har gått både på aktiviteter och kompisdejter men inget funkar. alla aktiviteter jag går på blir jag alltid utanför på och så fort jag får kontakt med någon hörs vi ett tag och sedan rinner det ut i sanden. Jag försöker visa intresse ställa frågor och prata om mig själv när jag träffar folk. Men de bara Struntar i mig sen. Vet inte vad jag gör för fel. Har aldrig blivit bjuden till fester eller umgåtts med jämngamla i grupp. Brukade leka med föräldrars kompisars barn som liten men vi har växt ifrån varandra. Det känns bara så hopplöst ibland 

Hör dig! Same old här. Jag känner inte en käft. Gör ont samtisigt som det är skönt.
Svar på tråden Lyckas aldrig få vänner