• Marmeladen123

Kallsvettas under tww

Hej! 
    Jag gör just nu min fjärde återföring av blastocyst, är på RD5. Alla tidigare gånger har jag märkt att det inte funkat pga extrem kallsvettning under natten. Har även detta vid vanliga menscykler när
    östrogen/progestronet faller. Är det någon mer som har detta som symtom? Det känns som att kroppen liksom ger upp för tidigt. Några tips?

• Svar på tråden Kallsvettas under tww
  • Anonym (Klara)
    Marmeladen123 skrev 2025-10-22 11:22:35 följande:
    Kallsvettas under tww

Hej! 
    Jag gör just nu min fjärde återföring av blastocyst, är på RD5. Alla tidigare gånger har jag märkt att det inte funkat pga extrem kallsvettning under natten. Har även detta vid vanliga menscykler när
    östrogen/progestronet faller. Är det någon mer som har detta som symtom? Det känns som att kroppen liksom ger upp för tidigt. Några tips?

Vad säger sjukvården när du tar upp det?
  • Marmeladen123
    Anonym (Klara) skrev 2025-10-22 11:26:15 följande:
    Vad säger sjukvården när du tar upp det?
    Att det är normalt att kroppen reagerar på hormonella förändringar. Jag har sökt hjälp för detta innan IVF för att jag trodde att det kunde påverka fertilitet, men fick höra att det var helt normalt. Nu tog jag blodprov för att kolla progestron inför återföring och det låg bra. Min gissning är att jag behöver östrogenstöd men kliniken erbjuder inte det. Så försöker verkligen hitta vad andra i liknande sits har hört/gjort.
Svar på tråden Kallsvettas under tww