• soff

Illamående, yr, trött i vecka 37

Är det någon som känner som jag? Är gravid i vecka 37 och har sedan ett par dagar känt mig sjuk/febrig (utan feber) illamående, yr med lite huvudvärk och är väldigt trött. Svårförklarat men känner mig allmänt dålig.....!

• Svar på tråden Illamående, yr, trött i vecka 37
  • Kajak

Jag har som du.
    Huvudvärk (vattenbrist,så jag dricker mer och mer nu)
    Trött (bebise stjäler energi från mig)

Mer än så har jag inte känt.

Du känner mer för bebisen tar nog mer från dig än tidigare så du får komplettera mer mat eller dvatten eller vad det kan vara.
    Ta reda på vad så du känner dig bättre.

• soff

ja jag hoppas bara inte att bebisen mår dåligt!

• 5Barnsmorsan

bebisen mår inte dåligt.. De 4 sista veckorna blir man väldigt trött.. Nu ska du ladda upp som inför ett maratonlopp.. Äta mkt o dricka mkt..

• Realmilla

Blodtrycket....dåligt järnvärde.....lågt blod socker

Milla V 37 (också yr me huvudvärk pga av högt blodtryck)
  • MaddeL

Samma symptom här. jag är i V. 37+0 och ä supertrött och har en massa sammandragningar som gör småont. Dessutom har jag svullnat om händerna så det gör ont när jag böjer på fingrarna. Usch. Tur att det snart är vår tur

• Speedway

Trött, grinig, hängig. Mår illa...Hungrig helatiden...Gahhh

• Bella B

Japp exakt samma "sjukdomskänsla" här! Det visade sig att jag hade fått förhöjt blodtryck och spår av äggvita i urinen. Bm sa att det eventuellt kunde vara havandeskapsförgiftning på G och jag har nu blivit sjukskriven fram till förlossningen. De tre första dagarna hemma från jobbet låg jag bara och sov, orkade inte ens kolla på tv... Nu mår jag bättre (och bt har gått ner igen) men symptomen kommer tillbaks om jag anstränger mig för mycket. VILA är med andra ord mitt råd! Hoppas du kryar på dig snart, kram!

Bella B v.36+2
  • Speedway

Och extremt (Ursäkta) dålig i magen...Jag kommer aldrig mer bli gravid

• Realmilla

Bella B: jag har haft förhöjt blodtryck sen V 32 o fått diagnosen "graviditets Hypertoni"
    (högt blodtryck) Min BM sa att det kan utveckla Förgiftning men annars är det 2 skillda saker...
    jag hade spår av äggvita i V 35 (tror jag dt var) men det försvann så i mitt fall är dt bara högt blodtryck...äter nu medicin....
    hoppas dt håller sig vid högt blodtryck för dig också.... vad ligger ditt tryck på?

Mitt ökade från 130/80 - 160/110

Milla V 38 (37+0)
  • Bella B

Milla1979 - Jösses ditt BT var väldans högt.  Intressant, visste inte att det fanns nåt som hette graviditets hypertoni. BM sa att den där allmänna sjukdomskänslan som jag har ofta hör ihop med HF... Mitt tryck gick från 100/65 till 140/90. Nu ligger det på ca 120/70 vilket är helt "normalt". Hoppas att det inte blir värre för dig i alla fall!

• Realmilla

Det lustiga är att jag mår bra nästan hela tiden....bara ibland jag känner mig yr o får huvudvärk...så det är konstigt att trycket är så högt....
    skönt att det har gått ner för dig...mitt går knappt ner med medicin....har fått byta medicin redan...ska till sjukhuset imorgon o hoppas då trycket gått ner...

Svar på tråden Illamående, yr, trött i vecka 37