• beebislängtan

Nån som har erfarenhet av en BRA ryggklinik/läkare ???

Min mamma fick en fraktur i ryggen 2004. Hon har fortfarande lika ont idag som dag1 när hon ramlade. Hon har varit helt sjukskriven sen dess. Hon har varit patient hos smärtkliniken för att härleda smärtan, men de hittar inget, o verkar ha gett upp hoppet. Man har ju hört då o då, eller läst, om folk som äntligen hittat rätt läkare o blir botade... Försöker hitta ett litet halmstrå här....
    Det de upptäckt är att hon har stark benskörhet.
    Om nån vet nåt bra ställe så hojta till! (I närheten eller i Stockholm helst )
    Kram !

• Svar på tråden Nån som har erfarenhet av en BRA ryggklinik/läkare ???
  • Thèresé  1982

Har inte en anning om detta är av intresse men här i Strängnäs ca8 mil fån Stockholm vet jag att vi ska ha en bra klinik men vad dom exakt gör och det vet jag inte men den heter.
    Ryggkirurgiska kliniken Löt telefonnr växel:0152-26300 kika på www.ryfs.nu/strangnas.htm

Ivilket fall som helst hoppas jag att det ordnar sig på något sett!!!

• Little Ms Chatterbox

Jag har varit hos en idrottsläkare som hjälpte mig, det var vissserligen i Växjö men borde finnas även i Stockholm. Jag hade ont i höften, min husläkare ville skicka mig på tarmröntgen, bäckenröntgen och tarmultraljud för utredning men så blev jag gravid och allt fick vänta, jag hade så ont att jag gick på maxdos på Alvedon utan att det hjälpte (säkert inte i närheten av vad din mamma gått igenom) så jag tänkte på vad som kunde hjälpa och fixade remiss. Jag blev omedelbart hjälpt av vad han gjorde, behövdes bara ett litet "knick" på höften, gjorde inte det minsta ont, var en muskel som hade "låst" sig i ett krampliknande tillstånd (OBS, min tolkning av hans förklarning)Jav var alltså hjälp på 2 sekunder! Det kan komma tillbaka lite om jag sitter för mycke men inte alls så som jag hade innan.

Lycka till och hoppas att det kan ge några uppslag för din mammas tillfrisknande!

• beebislängtan

Tack så mycket för era svar!
    Ja, det gäller ju att hitta den rätta.... Fler ?

Svar på tråden Nån som har erfarenhet av en BRA ryggklinik/läkare ???