• BlankaViggo

Embryo som inte vuxit mellan VUL?

Hej, för ca två veckor sedan åkte jag in till gynakuten på inrådan av 1177 då jag hade väldigt ont på vänster sida långt ner i magen och just plusat. Efter många undersökningar och uteslutande av utomkvedeshavandeskap fick jag en tid för VUL-uppföljning 10 dagar senare då man enbart såg en uppklarning i livmodern där och då. Ingen gulesäck eller något embryo.

Började såklart googla och nytt för mig var att man kunde ha en ofostrig graviditet och oron började äta upp mig för man hade inte ens sett en gulesäck på gynakuten..

Bokade då ett privat VUL i det jag räknat ut 6+0, några dagar innan VUL-uppföljningen på sjukhuset. Där fick hon fram ett litet hjärta som slog, ett embryo på 2,7 mm och allt såg bra ut. Hon trodde jag va i ca 5+5 så det diffade inte så jättemycket.

Nu till grejen... Idag va jag tillbaka på sjukhuset för uppföljning från gynakuten. Då var embryot fortfarande bara 2,7 mm och hon daterade mig fortfarande till 5+5. Hjärtat slog fortfarande.

Blir ju ganska orolig som ni förstår. För det är ganska litet embryo om jag förstår det rätt för veckan. Plus att det, om båda mätt rätt, med fyra dagars mellanrum, inte har växt alls?!

Bör jag oroa mig? Förstår ju att ingen kan svara på det egentligen men är superorolig.

På gyn idag sa läkaren inget om storleken på embryot men skrev "bara 2.7 mm" i min journal såg jag sen. Däremot sa hon "- Ses på förlossningen om typ 34 veckor! Jag tror du får en kille den här gången!" Så hon VERKADE ju inte oroad.. Hmm..

Någon som fått så små mått där det ändå gått bra eller där embryot vuxit långsamt i någon period? Eller kan det mätas fel pga att lillen ligger annorlunda eller annan vinkel eller så? 

Så orolig nu och inget kan man göra heller...

• Svar på tråden Embryo som inte vuxit mellan VUL?
Svar på tråden Embryo som inte vuxit mellan VUL?