• Anonym (Orkeslös)

Stöttning i byte av yrke vid utmattning?

Sjukskriven för utmattning. Kan ej gå tillbaka till samma arbetsplats och behöver helt byta yrkesbana för att bryta mönster.. 

Kn man få hjälp och stöttning redan under sjukskrivningen? Vem kontaktar man i så fall??

Då jag just nu tyvärr har stora problem med både läsning och ta till mig information som en en del i min utmattningsprobllematik kommer länkhänvisningar med mycket text eller långa svar utan mellanrum inte hjälpa mig. 

• Svar på tråden Stöttning i byte av yrke vid utmattning?
  • Anonym (Been there done that)

Men hur länge har du varit sjukskriven?

Jag kunde inte ens fylla i F-kassan innan det hade gått 5 veckor, hade panikångest många gånger per dag och bara grät medan hjärtat rusade och kroppen skakade.

• Anonym (Orkeslös)

Har varit sjukskriven 2,5mån och hade innan det nästan 2mån semester/tjänstledigt (i ett försök att undvika sjukskrivning) så totalt ca 4,5mån. 

Läkten har varit tydlig med att hon inte tror på vare sig sjukskrivning på heltid eller långa sjukskrivningar och min går ut om 2veckor.

Var i väggen för ca 10 år sedan och har sen dess blivit rekommendera sjukskrivning minst en gång om året men valt och tackar nej. Har prövat byta arbetsplats (3ggr)  men inser att jag behöver byta yrke för att hålla långsiktigt. Den sista arbetsplatsen är dock så destruktivt för mig så att gå tillbaka är inget alternativ. 

Svar på tråden Stöttning i byte av yrke vid utmattning?