• Anonym (Scared)

Är så så så rädd för MA någon som har positiva historier att dela med sig av ? 😭

Hej, jag är nu i vecka 7+4 eller 7+5 jag var på ultraljud för att utesluta utomkvedshavandeskap i vecka 5+5 och då kunde man både se ett foster och hjärtslag. jag har nu ett inbokat ultraljud på tisdag pga att ja tappat alla symtom förutom att brösten ömmar till och från , jag undrar om någon av er har varit med om att symtomen försvunnit typ i vecka 6+6 men att allt ändå sett bra ut ? 

är så orolig även fast jag vet att de inte finns något att göra även om de skulle visa sig vara ett MA 

någon som har några lugnande erfarenheter? 

• Svar på tråden Är så så så rädd för MA någon som har positiva historier att dela med sig av ? 😭
  • Anonym (Scared)

• Anonym (qwerty)

De flesta tidiga "symptom" är inbillningssymptom.
    Riktiga symptom brukar visa sig efter v 12.

• Anonym (JJ)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-11-02 22:41:16 följande:

Fast det där stämmer ju inte riktigt. IIlamående brukar ju vara värst innan vecka 12 och det är oftast absolut inte inbillning. Jag har haft oturen att må illa som längst till vecka 30 ungefär (med tredje barnet, kortare tid med de andra) men allra värst var det i början. 

Ömma bröst brukar ju komma ganska tidigt också men man måste inte ha det. Inte illamående heller och alla symtom kan komma och gå väldigt mycket. Vilka symtom menar du är inbillning? 

Till TS , jag tror verkligen inte du behöver oroa dig för symtom kan komma och gå och man måste inte ens ha några symtom. Jag har varit gravid 6 gånger (2 missfall och fyra barn) och det har varit olika varje gång. 

• Anonym (Scared)

🤦🏼?♀️
  • Anonym (Scared)
    Anonym (JJ) skrev 2025-11-02 22:54:43 följande:

Fast det där stämmer ju inte riktigt. IIlamående brukar ju vara värst innan vecka 12 och det är oftast absolut inte inbillning. Jag har haft oturen att må illa som längst till vecka 30 ungefär (med tredje barnet, kortare tid med de andra) men allra värst var det i början. 

Ömma bröst brukar ju komma ganska tidigt också men man måste inte ha det. Inte illamående heller och alla symtom kan komma och gå väldigt mycket. Vilka symtom menar du är inbillning? 

Till TS , jag tror verkligen inte du behöver oroa dig för symtom kan komma och gå och man måste inte ens ha några symtom. Jag har varit gravid 6 gånger (2 missfall och fyra barn) och det har varit olika varje gång. 

Tack för ditt svar 💕 ja har ultraljud imorgonbitti och ska försöka hålla hoppet uppe 🙏❤️
  • Anonym (Snälla sluta)

Kan inte du snälla bara sluta skriva i denna typen av trådar, dina svar är svar är alltid bittra och dryga och oftast rent felaktiga. Det är inte friskt det du håller på med.
  • Anonym (Snälla sluta)

Det är jättevanligt att symtom kommer och går, eller helt försvinner. Jag har tex haft jättekalla fötter första veckorna i graviditet, som sedan helt försvunnit en dag. Ofta tillkommer också nya symtom man inte haft tidigare.

Men man BLIR orolig när det skiftar, så är det nog gör de flesta och helt normalt att känna så. Bra med UL då så man får svart på vitt hur det ligger till.

Svar på tråden Är så så så rädd för MA någon som har positiva historier att dela med sig av ? 😭