• Anonym (Ts)

Hur många chanser ger ni en dejt?

Jag har nu gått på dejt med en person vid fyra tillfällen och vid varje tillfälle har vi sovit tillsammans. 

Jag upplever en stark fysisk attraktion till honom, vi vill vara fysisk nära hela tiden som när vi sitter i soffan eller dylikt. vi har även haft sex och det är jättebra, han är lyhörd och uppmärksam på att vi båda ska ha det bra. the bar is in hell när de gäller standard på killar men hittills tycker jag absolut mig se tendenser som jag uppskattar och han visar och gör gester som jag tycker om. 

men. Det stora men:et. Samtalen flyter på, sexet är bra, vi vill vara nära varandra och han visar tydligt att han uppskattar att umgås. jag känner däremot inget pirr och undrar om jag borde ge de lite mer tid eller om jag helt enkelt inte har rätt förutsättningar för att få känslor för honom.

• Svar på tråden Hur många chanser ger ni en dejt?
  • Anonym (Siri)

Ärligt talat så har jag struntat i pirret och satsat på den jag har kul ihop med, bra sex och den jag kan bygga ett bra liv med 

• Anonym (X)

Nu har sex fast pirret saknas?

• Anonym (Ts)
    Anonym (Siri) skrev 2025-11-02 20:16:51 följande:

Ärligt talat så har jag struntat i pirret och satsat på den jag har kul ihop med, bra sex och den jag kan bygga ett bra liv med 

Jag tror jag stressar upp mig själv också. De är över fem år sen jag dejtade min dåvarande partner så jag minns inte hur de kändes de första veckorna. Vi har bara träffats i en knapp månad och det är många samtalsämnen och nivåer av våra personligheter vi inte delat med oss av ännu. Så de kan ju absolut komma att ändras. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (X) skrev 2025-11-02 20:24:13 följande:

Ja. Jag kan inte beskriva det. Det är en kroppslig fysisk reaktion där vi båda är väldigt attraherade av varandra. Han har en väldigt trevlig kropp, är självsäker och hans sätt att vara är väldigt sexigt liksom. Men i mitt hjärta/i min hjärna känner jag inga sprudlade fjärilar eller pirr. Vi har kul ihop och jag skrattar och de är avslappnat men de är liksom inte attraktion som att jag tycker de är självklart att nästa steg är att bli ett par liksom. 
  • Anonym (Kat)

Jag kände såhär med min kille i början. Det kändes självklart men det där starka pirret fanns inte, infann sig vid några få tillfällen bara. Vi är fortfarande ihop och jag är glad att jag höll i. Det är inget himlastormande pirr nu heller men det är en fin kärlek som växt fram och jag trivs väldigt bra med honom. Den bästa relation jag haft. 
    Tror det är svårare att bli starkt förälskad som äldre + har man något i bagaget som skaver(som jag hade) är den berömda muren uppe.

• Anonym (? Varför inte?)
    Anonym (X) skrev 2025-11-02 20:24:13 följande:

Det behövs inte "pirr" för sexlust. Jag tror mig ha haft bäst sex med helt "o-pirriga" män. "Pirret" är en röd flagg. "Pirrar" det är mannen narcissist.
  • Anonym (2-3)

max 3. oftast 2. De gånger man känt att man velat gå vidare så har det känts direkt. Har inte sex med någon på första eller andra dejten. Gjort de förr men då har de bara velat ha sex utan förhållande. Är de verkligen något att ha så har de inte bråttom med den delen. 

• Anonym (L)

Man fattar ju varför det finns så många singlar om du är beredd att dumpa en man som det känns bra med efter fyra dejter. Du känner ju inte ens karln efter så kort tid. 

Det du kallar pirr har ju ingen större betydelse när vardagen kommer. Det är då grunden blir avgörande - som att kunna ha bra samtal och sex. 

Hur gamla är ni?

Jag kan förstå det om du är väldigt ung. Det är ju då man kan ha de galna passionerade relationerna som på sin höjd blir ett roligt minne när man är redo för en riktig stabil och mogen relation. 

Så ja, ge honom flera chanser om det känns som du beskriver. 

• Anonym (2-3)
    Anonym (L) skrev 2025-11-03 12:35:47 följande:

Man fattar ju varför det finns så många singlar om du är beredd att dumpa en man som det känns bra med efter fyra dejter. Du känner ju inte ens karln efter så kort tid. 

Det du kallar pirr har ju ingen större betydelse när vardagen kommer. Det är då grunden blir avgörande - som att kunna ha bra samtal och sex. 

Hur gamla är ni?

Jag kan förstå det om du är väldigt ung. Det är ju då man kan ha de galna passionerade relationerna som på sin höjd blir ett roligt minne när man är redo för en riktig stabil och mogen relation. 

Så ja, ge honom flera chanser om det känns som du beskriver. 

Ålder har inget med om passionerade relationer eller inte.  Finns de som har de när de blir äldre med. Tyvärr är det väl mer vanligare att man nöjer sig med mindre för att man inte vill vara ensam. 

Nu har jag tur då som hittade min kärlek när jag var 43 år och fortfarande efter 3 år så har vi det väldigt bra. Mer känslor än vad jag tidigare haft och mer äventyr med. Hellre singel än att nöja sig med mindre. Då kan man ju lika gärna skaffa en kk. 

• Anonym (M)

Kan bara utgå från mig själv men för mig växer inte känslor fram. Jag måste känna dom direkt när jag träffar någon. Jag hade gått vidare. Men du kan ju funka annorlunda. 

Svar på tråden Hur många chanser ger ni en dejt?