• Anonym (Greta)

Han lät glad

Varit ihop med min kille i snart 2 år. Har barn med en annan sen tidigare. Deras relation var märklig och har varit infekterad till och från efter. Mycket bitterhet från min kille, vilket jag ibland ändå kunnat förstå på grund av vissa orsaker och beteenden. Men...det har också gjort att jag varit rädd han inte gått vidare.
    I helgen skulle de prata om sitt barn och ringdes när jag satt i närheten. Han lät helt annorlunda i rösten. Det fanns något i tonen under ytan. Han lät glad, men också något annat jag inte kan sätta fingret på. Kunde ana detta samtalet innan detta jag överförde också. Hon har tvärtom låtit mest lite irriterad. 
    Vad kan detta stå för? Är rädd att han fortfarande har känslor. Eller ännu värre, att de har något mellan sig. 
    Hur vet jag? Han skulle aldrig erkänna.
  • Svar på tråden Han lät glad
  • Anonym (?)

Har man inte problem går det alltid att hitta på något. 

• Anonym (J)

Om de har något mellan sig skulle hon väl inte låta irriterad?

Men visst, han kan ha känslor, men att det är ensidigt?

• Dexter dot com

Det kan ju vara så enkelt att han är glad att dom kan prata om barnen på ett bra och vuxet sätt.

• Anonym (Greta)
    Anonym (J) skrev 2025-11-03 06:37:58 följande:

Om de har något mellan sig skulle hon väl inte låta irriterad?

Men visst, han kan ha känslor, men att det är ensidigt?

Ja är kanske så jag tänker. Att det är från hans håll och hon är den som inte vill ha honom. 
  • Anonym (Greta)
    Dexter dot com skrev 2025-11-03 06:40:39 följande:

Det kan ju vara så enkelt att han är glad att dom kan prata om barnen på ett bra och vuxet sätt.

Nej, för så är det inte alltid. Det var en viss röst han fick som han inte har annars. 
  • Anonym (Tant)

Kan ni inte kommunicera är ert förhållande kört. (Förtydligande: att anklaga honom för otrohet är inte att kommunicera.)

• Anonym (J)
    Anonym (Tant) skrev 2025-11-03 07:38:07 följande:

Kan ni inte kommunicera är ert förhållande kört. (Förtydligande: att anklaga honom för otrohet är inte att kommunicera.)

När anklagade TS partnen för otrohet? Inte alks efter vad jag förstår.

Hon hat en oro som hon inte har kommunicerat till honom.
  • Tecum

Om exet låter irriterad kan hans "glada" tonfall vara ett sätt att lugna henne då han vill att det ska fungera mellan dem i sådant som rör barnet. Lite inställsamt kanske, men vill inte riskera vårdnadstvister.

Svar på tråden Han lät glad