HJÄLP
Hej!
Vilka blöjor ska man köpa? Jag känner bara till Libero. Vad tycker ni om dem? Och vad är viktigt att tänka på när man väljer blöjor? Jag känner mig helt vilsen i denna nya bebis-värld...
Tacksam för svar!
Hej!
Vilka blöjor ska man köpa? Jag känner bara till Libero. Vad tycker ni om dem? Och vad är viktigt att tänka på när man väljer blöjor? Jag känner mig helt vilsen i denna nya bebis-värld...
Tacksam för svar!
nej du behöver inte köpa libero. Vi handlar oftast på Willys och där köper vi minstingen Blöjor. Handlar vi på Coop köper vi babblarnas blöjor, på ICA finns blöjor med Icas egna varor. Alla har funkat bra. Libero köper jag inte då jag anser de vara dyra och andra blöjor funkar lika bra. Pampers köper jag inte då de luktade parfym sist jag provade.
Man får prova sig fram. En modell kan funka till nyfödd, sen kanske en annan är bättre när barnet blir lite större, kanske en tredje på natten.
Vi landade i Libero för att de hade ett bra poängsystem och massa rabattkuponger. Blev ofta rätt billigt. Sen var det just Libero Comfort och Libero Touch som satt bäst och höll ordentligt tätt på vår lille när han var nyfödd. Men vi testade många olika. Sen har han haft olika byxblöjor nattetid för att de hade högre kapacitet när han blev så stor att han sov hela nätterna. Nu när han äter mer och mer "riktig mat" är det mindre mängder vätska som går igenom systemet och då har ICAs egna blöjor eller motsvarande fungerat toppen. Blir mestadels ICAs eftersom det är närmaste butiken, men köpt andra också. Tycker att de är rätt likvärdiga.