• Teek82

Otrogen eller?

Jag har suttit på anstalt 2år men har under tiden haft kvar min tjej sen 2021 och hon har även besökt mig och vi har haft sex.

Sitter hemma hos henne och hon glömmer instagram helt öppet och ser då att en kille hon tidigare haft en sexuell relation med har skrivit ordagrant.

Känner att jag behöver lite mys med dig Saknar ju dig. Smilet.

Tjejen svarar då. Tror jag behöver lite mys jag också smilet. Detta skrivet den 2aug då jag satt och hon skulle besöka mig ett par dagar senare och hon hade varit o besökt mig i juli.

4august skriver killen. När kan vi ses då?🤩. Hon svarar är inte barnledig förrens sista veckan på semestern.

Hämtar du ikväll då den 4augusti men där kan jag ej se om hon svarat. Sen dyker det upp en annan kille hon börjat snacka med nu i somras på ett evenemang. Dom har väl någon enstaka gemensam vän. Han skriver o frågar om hon är singel varpå tjejen svarar Ja. Hon frågar då om han e singel. Swn skriver han att hon var så lätt att prata med eftersom hon var lite het. Har du snapchat. Ja det har jag Sen e konversationen slut.

Tjejer killar vad tror ni? Varför ljuger hon? Ge mig feedback. Dock ej aktuellt att fråga henne då jag såg detta på hennes telefon

• Svar på tråden Otrogen eller?
  • Anonym (Mmm)

Varför hon ljuger om att hon är singel? Ja, det är väl lättare att få napp då.

• Anonym (Grabb)

Huruvida din tjej har varit fysisk otrogen är i sak omöjligt att svara på... utifrån lite text på IG eller SnapChat...

Men frågan du bör ställa dig är väl snarare hur du upplever det; att hon har den typen av kontakter med andra män..?

Att hålla på att skriva med andra där man surrar om att man vill "mysa", att man saknar ett gammalt ex, och myset med densamma, är väl vad somliga skulle kalla för en form av känslomässig otrohet. Andra kallar det för "micro cheating"... 

Man håller dörren på glänt liksom... ett ganska oskönt beteende...

Likaså att hon till en annan kille benämner sin "relationsstatus" som "singel", fast du anser, eller tror (!), att ni är ett par och i en relation.

Varför hon ljuger? Tja, antingen så kanske hon är osäker på er relation. Alternativt så ligger hennes intressen hos andra (och inte hos dig... längre).

Av dina datum att döma så tolkar jag det som att du avtjänat ditt straff och idag är en "fri man". 

Varför inte ta bladet från munnen och prata med din tjej. Hur ser hon på er relation? Var har ni varandra (efter denna tid isär). Du behöver ju inte i sak nämna något (initialt) om några "text" på sociala medier...

Oavsett om man har suttit på anstalt, eller varit ifrån varandra en längre tid p g a andra omständigheter, så kan det skapa slitningar och prövningar i en relation. Kanske börja ta snacket kring det..?

Men jag är ledsen att du har "behövt" ta del av hennes "text"...

• Anonym (Konstapel Blom)

Nu ska jag vara lite grym...

Don´t do the crime if you can´t do the time

Du har begått något brott och därmed övergett kvinnan. Om hon alls finns kvar för dig så bör du gå ner på knä och tacka din lyckliga stjärna. 

Och lova henne att hädanefter hålla dig inom lagens råmärken.

• Teek82
    Anonym (Grabb) skrev 2025-11-07 14:18:00 följande:

Huruvida din tjej har varit fysisk otrogen är i sak omöjligt att svara på... utifrån lite text på IG eller SnapChat...

Men frågan du bör ställa dig är väl snarare hur du upplever det; att hon har den typen av kontakter med andra män..?

Att hålla på att skriva med andra där man surrar om att man vill "mysa", att man saknar ett gammalt ex, och myset med densamma, är väl vad somliga skulle kalla för en form av känslomässig otrohet. Andra kallar det för "micro cheating"... 

Man håller dörren på glänt liksom... ett ganska oskönt beteende...

Likaså att hon till en annan kille benämner sin "relationsstatus" som "singel", fast du anser, eller tror (!), att ni är ett par och i en relation.

Varför hon ljuger? Tja, antingen så kanske hon är osäker på er relation. Alternativt så ligger hennes intressen hos andra (och inte hos dig... längre).

Av dina datum att döma så tolkar jag det som att du avtjänat ditt straff och idag är en "fri man". 

Varför inte ta bladet från munnen och prata med din tjej. Hur ser hon på er relation? Var har ni varandra (efter denna tid isär). Du behöver ju inte i sak nämna något (initialt) om några "text" på sociala medier...

Oavsett om man har suttit på anstalt, eller varit ifrån varandra en längre tid p g a andra omständigheter, så kan det skapa slitningar och prövningar i en relation. Kanske börja ta snacket kring det..?

Men jag är ledsen att du har "behövt" ta del av hennes "text"...

Ja verkligen och det känns fel att ta upp det när jag såg det på hennes telefon. Hon har under hela mitt straff skickat brev,ringt och som sagt besökt mig och berättade alltid hur mycket hon älskade mig osv. Ja vi får se men klart man blir konfunderad 
    Anonym (Mmm) skrev 2025-11-07 14:01:27 följande:

Varför hon ljuger om att hon är singel? Ja, det är väl lättare att få napp då.

Ja så kan det vara. Knepigt beteende då om hon säger att hon älskar mig
  • Teek82
    Anonym (Konstapel Blom) skrev 2025-11-07 14:31:55 följande:

Nu ska jag vara lite grym...

Don´t do the crime if you can´t do the time

Du har begått något brott och därmed övergett kvinnan. Om hon alls finns kvar för dig så bör du gå ner på knä och tacka din lyckliga stjärna. 

Och lova henne att hädanefter hålla dig inom lagens råmärken.

Helt rätt och jag gjorde tiden. Hon har från dag ett funnits vid min sida och hon har berättat hur mycket hon älskar mig osv. Så lite knepigt beteende bara. Självklart hon som haft det jobbigt men nu kör vi på
  • Anonym (Christer)

Inte för att vara sån men det är ju ganska enkelt stt säga stt man älskar någon när du sitter där du sitter ... hur ska hon kunna bevisa det liksom?   Några brev och lite besök säger inte så mycket. Visst kan hon såklart uppriktigt saknat dig och känt sig ledsen och besviken etc men kär...nja..   

Visst kan ett längre fängelsestraff skapa kris hos en partner och är ni unga så finns det ännu mer som påverkar hur den på utsidan mår och hanterar situationen.  Men samtidigt har hon ett eget ansvar . Hon har medvetet valt att ta kontakt med andra killar,  bara det är illa nog , att stämma träff är ytterligare ett svek och uppenbart verkar hon ha träffat minst en också. Kanske fler... en ganska soklar otrohet och svek och det är den verklighet du måste förhålla dig till..  den måste du ta ställning till.  

Nu kanske ni kommer ha en period av smekmånad när allt är gulligt och spännande igen men dessa killar finns ju i bakgrunden.. 

Kan du leva med vad du sett och upptäckt?  Kommer det att funka i ett förhållande att ha det bakhuvudet?  

Just nu kan du ju såklart  inte säga något om vetskapen men vad händer en dsg när ni börjar gräla? Eller du tar ett par öl en kväll och tankarna snurrar? 

Du behöver fundera lite..  

• Anonym (Vid sidan av)

Ser ut som sexuella inviter och kontakter. Hon har haft någon eller några vid sidan av om jag får gissa. Blir ju lättare att ha kontakt med andra om hon kallar sig "singel" .

• Teek82
    Anonym (Christer) skrev 2025-11-07 18:12:34 följande:

Inte för att vara sån men det är ju ganska enkelt stt säga stt man älskar någon när du sitter där du sitter ... hur ska hon kunna bevisa det liksom?   Några brev och lite besök säger inte så mycket. Visst kan hon såklart uppriktigt saknat dig och känt sig ledsen och besviken etc men kär...nja..   

Visst kan ett längre fängelsestraff skapa kris hos en partner och är ni unga så finns det ännu mer som påverkar hur den på utsidan mår och hanterar situationen.  Men samtidigt har hon ett eget ansvar . Hon har medvetet valt att ta kontakt med andra killar,  bara det är illa nog , att stämma träff är ytterligare ett svek och uppenbart verkar hon ha träffat minst en också. Kanske fler... en ganska soklar otrohet och svek och det är den verklighet du måste förhålla dig till..  den måste du ta ställning till.  

Nu kanske ni kommer ha en period av smekmånad när allt är gulligt och spännande igen men dessa killar finns ju i bakgrunden.. 

Kan du leva med vad du sett och upptäckt?  Kommer det att funka i ett förhållande att ha det bakhuvudet?  

Just nu kan du ju såklart  inte säga något om vetskapen men vad händer en dsg när ni börjar gräla? Eller du tar ett par öl en kväll och tankarna snurrar? 

Du behöver fundera lite..  

Jag har varit ute snart 7månader och hon säger att hon älskar mig. Som sagt jag får bara avvakta och se vad som händer. Kan tilläggas att den hon skrev om mys med var augusti 2024 och den andra killen som hon sa att hon var singel till var nu i somras.

Kan det inte bara vara att hon söker bekräftelse? Att hon känt sig ensam och sen kan det ha stannat vid just dom orden som mys. Ja vad vet man men endå skönt o höra hur andra tänker. 

Dricker ej så det ska nog gå bra hehe. Men hade gärna velat fråga henne rakt ut men då skulle det bli liv eftersom det var på hennes telefon.
  • Teek82
    Anonym (Vid sidan av) skrev 2025-11-07 18:31:51 följande:

Ser ut som sexuella inviter och kontakter. Hon har haft någon eller några vid sidan av om jag får gissa. Blir ju lättare att ha kontakt med andra om hon kallar sig "singel" .

Alltså den första var det kontakt med aug 2024 sen inget mer efter det. Inte på IG allafall. Den andra verkar det ha varit intensiv kontakt med slutet aug början på september men nu ingenting. Det som jag kan tycka är väldigt knepigt
  • Anonym (orion)
    Teek82 skrev 2025-11-07 13:52:18 följande:

Jag har suttit på anstalt 2år men har under tiden haft kvar min tjej sen 2021 och hon har även besökt mig och vi har haft sex.

Om dessa är premisserna måste du väl ändå på ett eller annat plan acceptera situationen som den är att ni inte är ett par som är tillsammans på samma sätt som andra par oavsett vad ni säger och gör. Att vara nojig över meddelanden på hennes telefon verkar lite överdrivet i denna situation så länge du ignorerar detta grundläggande faktum.
  • Anonym (Konstapel Blom)

Det finns en risk att detta fortsätter att gnaga på ert förhållande hur länge som helst. Förlåtelse är nyckeln.

Lova henne att du förlåter allt som hänt tidigare, eftersom du själv svikit henne och behöver hennes förlåtelse. Be henne berätta exakt vad som hänt medan du satt inne. Ge varandra förlåtelse, vilket inte betyder att det ni gjort mot varandra är okej, bara att ni inser att det som redan hänt inte kan ändras. Och så blickar ni framåt.

Svar på tråden Otrogen eller?