Konfrontera, hålla ihop/gå isär?
I mitten av Oktober berättade min flickvän ganska spontant att hon skulle åka iväg och shoppa i en helt annan stad än där vi bor. Jag hade egentligen inget emot det, men någonstans inom mig fick jag en dålig känsla som jag inte riktigt kunde förklara.
Hon kom hem sent samma kväll, och den där känslan av att något inte stämde satt kvar. Kort därefter märkte jag att hon hade bytt lösenord på sin telefon. Hon började dessutom hålla mobilen väldigt nära sig hela tiden och hade den ofta med skärmen nedåt när den låg framme.
Som tur var har hon också en Apple Watch, där hon inte hade bytt kod. Jag vet att det kanske inte var rätt, men min magkänsla tog över och jag kollade lite. Det visade sig att hon och en viss person hade varandra på Snapchat, att de var varandras bästa vänner där, och att de hade ringt varandra både under den dagen hon åkte iväg för att shoppa och flera gånger dagarna innan. Personen var dessutom sparad i hennes kontakter som Försäljare.
Spola fram till ganska nyligen, slutet av oktober så mitt i natten ringer samma person till henne fem gånger. För mig är det varningssignaler. Jag känner att jag behöver konfrontera henne om det jag har hittat, men jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga.
Jag vill veta hur ni andra föräldrar skulle göra i samma situation, då vi har 2 barn tillsammans.