Tieztes syndrom hjälp
Har haft Tieztes syndrom i snart 3 månader och är öm vid tryck runt hela bröstkorgen och även bröstryggen. Så det är ett väldigt stort område. Får hjälp av en naprapat med behandling som akupunktur/dry needling, tens, idrottsmassage, bålövningar och manuell behandling. Men inget hjälper riktigt.. Förstår av det jag läst om tieztes är att läkningsprocessen kan ta väldigt lång tid, från månader upp till ett år?
Får ont vid minsta lilla ansträngning som att bära en lite tyngre matkasse eller ryggsäck, har ett rätt fysiskt ansträngande jobb så det gör ont varje gång jag jobbar, vid plötsliga rörelser osv. Så det är väldigt lätt att trigga området.
Så skriver här för att höra mig för om någon här på forumet har haft tieztes syndrom och blivit helt bra? Vad fick ni för behandling, hur lång tid tog det? Gjorde ni något särskilt för att snabba på läkningen?
Även fast det är.ofarligt är det en smärta som gör sjukt ont och påverkar min vardag hela tiden :( Tycker om träning så mycket och det suger verkligen att inte kunnat göra det under dessa månader :(