Jag ska göra abort.
Hej allesammans!
Under helgen fick jag veta att jag var gravid, inte planerat alls. Jag och min sambo är 33 och 32, jag har ett barn sedan tidigare.
Han känner att han inte är redo för barn än, såg problem med boende, vi har bara varit ihop 2 år. Timingen är fel. Han har sagt att han vill bli gammal med mig, men hur kan han då känna såhär?
Vi diskuterade som sagt och vi har bestämt oss för abort, hade han känt sig redo hade jag inte gjort abort. Jag skaffar inte barn med någon som inte är redo. Men jag kan inte låta bli att känna att jag vill distansera mig mot honom, som att jag inte vill ha hem honom. Jag känner att jag nog aldrig vill ha barn med denna man efter denna diskussion, och jag förstår inte ens mitt egna resonemang. Kanske känner jag såhär på grund det jag ska genomgå, men känner Också som att mitt förtroende för honom försvunnit. Så svårt att förklara.
Hur ska jag närma mig honom? Han är för övrigt en fantastisk kille och vi har det bra tillsammans. Han har Sagt att de är mitt val, min kropp men vägde in sin åsikt.
Är det normalt att känna såhär? Hjälp.