• Mia91

Utomhavandeskap?

Sökte för ca 2 veckor sedan för ont och svullnad nertill i magen. Fick också en 20 minuters smärta på natten som inte var att leka med. Åkte till gyn dagen efter och de hittade inget förutom att jag testade positivt på det urinprov som jag lämnade?
    Stort frågetecken från både mig och läkaren då min mens bara slutat en vecka tidigare. Skulle inte vara möjligt att testa positivt!
    Sedan dess har smärtorna i magen fortsatt, jag har känt mig väldigt gravid med illamående, svullen mage, yrsel och ömma bröst. Jag har varit inne på blodprov varannan dag men hcg:t har legat lite över 300 under 2 gånger samt lite över 400 och så tog jag prov idag som visade 757. Det har alltså legat still men nu stigit från 400 till 757 på 5 dagar vilket är lite långsamt?.Var på undersökning igår igen och de kan se något som är ca 5mm men de ser inte hur det sitter. Läkarna misstänker utomhavandeskap. Nu skall jag ta ett blodprov till nästa vecka och en förhoppningsvis sista undersökning om 10 dagar för att få veta om det finns hopp eller ej. 

Någon som varit med om något liknande eller känner igen sig i något av detta? 

Gravid, utomhavandeskap, hcg,
Svar på tråden Utomhavandeskap?