Food noise
Borde man kunna få typ mounjaro utskrivet för att minska "food noise" även utan övervikt?
Borde man kunna få typ mounjaro utskrivet för att minska "food noise" även utan övervikt?
nej
nej
ligger du på gräns till övervikt och har någon annan risk faktor så som sömnapné eller högt blodtryck så kan man få det utskrivet. Men ej om man är normalviktig och har food noise.
kag själv har gått på mounjaro i 9 mån . Har gått ner 16 kg. Sakta då jag ville lära om hela mitt sätt att äta och tänka runt mat och framför allt sötsaker som var min akilleshäl. Jag ligger nu på normalvikt och har stannat på den den sensate 2 månaderna. Jag planerar strå på underhållsdos i minst 6 mån till så jag måker att jag psykiskt inte är klagan även om kroppen har gått ner. Det är dyrt men jag ser det som en investering i min egen hälsa och lägger hellre pengar på det än godis alkohol å massa kläder å sånt
Nej, pröva dietist och psykolog i stället. Det är inte så att man sluta tänka på mat när man tar Mounjaro, man är bara inte lika hungrig.
Nej, pröva dietist och psykolog i stället. Det är inte så att man sluta tänka på mat när man tar Mounjaro, man är bara inte lika hungrig.
Nej. Förslagsvis skaffar du ett jobb, det brukar lösa ganska mycket. Du får viktigare saker att tänka på.
Nej. Förslagsvis skaffar du ett jobb, det brukar lösa ganska mycket. Du får viktigare saker att tänka på.